Adobe lanserer Flash Home og Flash Cast 2

Adobe lanserer Flash Home og Flash Cast 2

Under Mobile World Congress som arrangeres i Barcelona denne uken lanserer Adobe Systems to nye produkter i Flash-familien. Adobe presenterer samtidig en rekke samarbeid med kjente innholdsleverandører som har valgt Adobe Flash player-kompatible produkter for å utvikle sine varemerker gjennom nye mobile tjenester. Blant disse er MTV Networks, Nasdaq, eBay, Reuters og Dolce & Gabbana.

Adobe Flash Home er en mobilapplikasjon for å kunne skape dynamiske og tilpassede bakgrunnsbilder og startsider på mobile enheter, for videre a tilby en mer personlig opplevelse for mobilbrukeren. Operatøren kan legge ut eget materiale på sidene og gi brukerne direkte tilgang til avanserte innholdstjenester.

Den andre nyheten Adobe Flash Cast 2 er en omfattende oppdatering av Adobes offline-portalløsning for mobile innholdstjenester. Med Flash Cast 2 kan en operatør tilby innholdsrike og lettanvendelige mobile tjenester som preges med varemerke. Skjermen kan fylles med innhold via nettet gjennom direkte oppkobling til mobile kanaler for eksempelvis nyheter, sport og underholdning. For operatøren gir Flash Cast muligheten til å tilpasse sine mobile tjenester til abonnementets brukerprofiler og til funksjonene hos ulike mobile enheter – inklusive vanlige mobiltelefonmodeller for det store markedet.

Nå er tiden moden for å radikalt forbedre brukeropplevelsen på mobile enheter. Slik som Flash-teknologien har revolusjonert webben så tror vi at den også kommer til å forandre måten vi bruker mobile enheter. Innholdsleverandører over hele verden velger Adobe for å kunne tilby engasjerende opplevelser på trykk, på webben og nå til og med på mobile enheter, sier Gary Kovacs, ansvarlig for produktlansering og markedsføring av Adobes mobilprodukter.

Hittil har over 450 millioner mobile enheter med innebygd Flash-funksjoner blitt levert. Gjennom samarbeid med operatører og mobilprodusenter skaper Adobes mobile løsninger engasjerende opplevelser på ett brett utvalg av mobiltelefoner og mobile enheter for ulike nett- og operativsystem.

Vår nye mobile konseptapplikasjon er utrolig intuitiv og visuelt fullastet. Kombinasjonen av ett attraktivt brukergrensesnitt og unik markedsinformasjon fra Nasdaq gjør det mulig for et foretak å holde seg oppdatert om tilstanden for sitt selskap på aksjemarkedet på en helt ny måte. Med Adobe Flash Home kan vi presentere en stor mengde informasjon på en liten skjerm og gjøre den attraktiv og brukervennlig, sier Claude Courbois, utviklingssjef hos Nasdaq Data Products.

Utover nyhetene Flash Home og Flash Cast, finnes også Adobe Flash Lite, en variant av Adobe Flash Player som er tilpasset mobile enheter og annen konsumentelektronikk. Flash Lite 3 som støtter Flash Player-kompatibel video er nå tilgjengelig for et stort antall mobilprodukter, blant annet Nokia N95. På markedet finnes dessuten mobiltelefoner med komplette brukergrensesnitt utviklet med Flash-teknologi, bland annet LG KE850 Prada, LG KG800 Chocolate og Samsung D900.

  • Skriv ut artikkel
  • Abonner med RSS