1 1/2 time video å DVD eller lignende ?

1 1/2 time video å DVD eller lignende ?

Innleggav abamilen » fre 27.03.2015 12:56

Skolen til min datter hadde oppvisning, og jeg fikk filmet hele greia. Har redigert dette i iMovie og hele filmen har blitt rundt 1 1/2 time.

Nå er det flere foreldre i klassen som vil ha opptaket og lurte på hvordan jeg kan få distribuert dette... Det er jo altfor stor fil til å lagre på en 4,7 GB DVD plate.

Finnes det en måte, uten å tape kvalitet, å få dette lagret på et medium slik at jeg kan gi til de andre ?

Takknemlig for tips....
medlem i 177 måneder
 

Re: 1 1/2 time video å DVD eller lignende ?

Innleggav Macini » lør 28.03.2015 13:28

Når du har noe stort som skal inn på noe litet vil det ALLTID bli kvalitetstap. Hvis du ikke vil tape kvalitet på det du skal gi bort er en løsning å legge filmen på en stor minnepinne og gi dem denne.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: 1 1/2 time video å DVD eller lignende ?

Innleggav abamilen » lør 28.03.2015 17:01

Ok, takk for svar.

Blir nok litt vanskelig, snakk om 150-200 mennesker dette.

Uansett, når jeg skal lagre(dele) filmen i iMovie, får jeg meldingen "deling krever mer hukommelse for å være tilgjengelig"

Hva skyldes dette ? Har 1,4 GB ledig plass på disken jeg skal lagre på
medlem i 177 måneder
 

Re: 1 1/2 time video å DVD eller lignende ?

Innleggav Macini » lør 28.03.2015 17:12

Kjenner ikke så mye til iMovie men en fil som er større enn en DVD trenger over 4,3 GB, så da vil 1,4 GB bli alt for lite

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: 1 1/2 time video å DVD eller lignende ?

Innleggav abamilen » lør 28.03.2015 17:16

Sorry, skrev feil.

Har 1,4 TB ledig
medlem i 177 måneder
 

Re: 1 1/2 time video å DVD eller lignende ?

Innleggav Macini » lør 28.03.2015 17:21

Hehe! Da skulle det være plass nok. Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg videre, håper du finner ut av det. Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: 1 1/2 time video å DVD eller lignende ?

Innleggav abamilen » lør 28.03.2015 17:29

Etter å ha søkt på nette har jeg funnet ut at det muligens er et problem at jeg har en eldre utgave av iMovie. Skal forsøke å laste inn nyeste versjon. Men da forsvinner vel det jeg har laget allerede, eller ? I det gamle programmet mener jeg...

Forsøkte noe annet her. I delingsvinduet kommer det opp flere valg. Bl.annet deling til Facebook,CNN,Vimeo,eksporter film osv. Et av valgene er Medienavigeringsvindu. Tenkte bare å forsøke å dele med dette valget. Da startet det opp. Tok noen timer før den var ferdig. Men kan ikke finne resultatet noe sted på maskinen eller ekstern HD. Hvor havner egentilgi materiale som deles her ? Noen som vet ?
medlem i 177 måneder
 

Re: 1 1/2 time video å DVD eller lignende ?

Innleggav thbfilm » ons 06.05.2015 9:46

Jeg kan hjelpe deg med overføring og distrubisjon av filmen din på dvd til alle som vil ha. Jeg driver profersjonelt med dette. Besøk gjerne min nettside www.thbfilm.vpweb.no eller ring meg på tlf 41482663 så skal dette gåt greit. Jeg vet hva som må gjøres med din film.
medlem i 107 måneder
 

Re: 1 1/2 time video å DVD eller lignende ?

Innleggav Ove » ons 06.05.2015 16:52

abamilen skrev:Etter å ha søkt på nette har jeg funnet ut at det muligens er et problem at jeg har en eldre utgave av iMovie. Skal forsøke å laste inn nyeste versjon. Men da forsvinner vel det jeg har laget allerede, eller ? I det gamle programmet mener jeg …

Nei, ingenting forsvinner ved å installere ny versjon av et program. Det du har laget i programmet iMovie lagres vanligvis i mappen "Filmer" under din bruker.

Nyeste versjon av iMovie er 10.0.8, og den lå klar til nedlasting i App Store den 25. april i år.

P.S.: Nyeste iMovie forutsetter muligens av nyeste OS X Yosemite (10.10.3) er installert.
medlem i 230 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]