Hvor er den beste plassen å kjøpe domene?

Hvor er den beste plassen å kjøpe domene?

Innleggav Singeling » tir 20.05.2014 11:06

Hvor er det best å kjøpe domene med tanke på pris og service?

Lurte på å ha .com siden det er rimeligst. Er det ikke litt gammeldags at man ikke skal bruke .com, bare net og no osv? Lurer....

På forhånd takk!
medlem i 178 måneder
 

Re: Hvor er den beste plassen å kjøpe domene?

Innleggav jana » man 01.12.2014 2:39

Det lurer jeg også på.
medlem i 189 måneder
 

Re: Hvor er den beste plassen å kjøpe domene?

Innleggav Lars A. Gundersen » man 01.12.2014 21:19

Personling bruker jeg domeneshop.no mest. Liker dem fordi de er rett-fram, no-nonsene, enkelt webdesign, rett på produkt, ikke noe tull med at de prøver å lede deg til noe upsell, etc. Har ellers brukt både GoDaddy og BlueHost, men de lider av forskjellige former av nettopp det.
Ikke at det er så plagsomt, og har brukt BlueHost en del til WordPress-hosting etc, men om du bare skal ha domene (eller det + pluss litt webplass, evt noen epostkontoer), rett fram og uten dikkedarier, ville jeg kjørt Domeneshop.no

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Hvor er den beste plassen å kjøpe domene?

Innleggav jana » tir 02.12.2014 21:32

Ikke meningen å kuppe tråden, fjern den om det føles sånn. Jeg lurer også på i forhold til dette:
Når jeg lager websider for andre, er det jeg som skal kjøpe domenet eller er det kunden som må ordne dette selv?
Og som trådstarter spør, hvor er det best å kjøpe domene?
medlem i 189 måneder
 

Re: Hvor er den beste plassen å kjøpe domene?

Innleggav el-nico » tir 12.05.2015 19:10

JEG kupper gjerne denne tråden ;)

Jeg har søkt og søkt, men ser at her på forumet er det meste av eldre dato, og det er så mye som skjer, så mye nytt ...
Så bær over med meg, og ALLE innspill mottas med største takknemlighet.

Jeg har endelig fått min egen nettside.
Jeg har kjøpt navn og emailadresser hos Uniweb. Via dem har jeg pr. dags dato plassering hos Dynify.
Jeg skal i utgangspunktet få en nettside oppe og gående - en front/velkomsside, en side med gallerier (bilder, ikke video), en "blog"/oppdateringsside, en "om meg og mitt firma" og gjerne noe mer ...
Etterhvert er planen å åpne butikk og selge, på egen side/undermeny. Mitt arbeid, i første omgang, men jeg vil også linke til butikker/ting jeg liker.

Her er min grunn til å kuppe denne tråden:
Jeg begynner å forstå at jeg bør ha ganske mye av programvare/koding på denne siden. Jeg er IKKE en som koder - jeg vil i utgangspunktet ha en løsning fra de jeg leier hos. Og det er det jeg trenger litt hjelp med av dere. Jeg har aldri gjort dette før.
Jeg føler at Dynify kanskje er noe "svake" når det kommer til løsningene jeg er ute etter skissert ovenfor. I tillegg synes jeg deres hjelpemidler er upresise og ikke like enkle og ha med å gjøre som jeg kanskje hadde håpet. Jeg jobber i Safari.
Obs: Jeg har kun testet deres gratis-versjon.
Dere kan se http://www.thelastpicturetaken.com

Og dere der ser bilder til venstre nederst på forsiden, og ikke midtstilt, er det fordi jeg ikke har klart å midtstille. Forskjellige størrelse på bilder likeså. Det var ikke så enkelt å jobbe med Dynify's løsning. Men igjen; jeg har gratisversjonen. Jeg vet ikke om betalversjoner er bedre.

Jeg leser og forstår at Cpanel er et godt hjelpemiddel .. Wordpress ...
MySQL er lurt.

Jeg vil gjerne få nettsiden min til å se bra ut på en enkel måte, og ser da etter en leverandør som kan tilby meg en god pakke - til å bygge min hjemmeside, til å endre, utvide og etterhvert drive en butikk. Og jeg må begynne et sted. Om det evt koster mer å få programmer/koder med på siden min så gjør det det, og det er greit, så lenge verdien/kvaliteten henger på greip.
Jeg har navnet, jeg har emailadressene, og jeg ser de fleste firmaene der ute gjerne vil hjelpe meg med å flytte til dem.

Kundeservice er viktig for meg. God kundeservice.
Og er det et alternativ å laste ned en app for å bygge mitt eget sted, er jeg ikke redd for det (så lenge det er mulig å få det til for en som aldri har gjort det før - jeg har ikke tid til å lære koding ;)). Det er vel de webhotellene som godtar egne løsninger også ..

Jeg vil gjerne vite hva dere som har sider der ute mener og synes. Alle tilbakemeldinger er gode for meg.
medlem i 177 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron