Treg lasting av style.php - Wordpress side

Treg lasting av style.php - Wordpress side

Innleggav NewBee-Petter » søn 30.03.2014 21:06

Hei, jeg har en liten issue på hjemmesiden vår, det er 'noe' som skaper problemer med å laste style.php filen fra theme jeg bruker, raskt nok. (Beskjed fra theme utvilker)

Siden jeg er ganske grønn, og litt på tynn is her, søker jeg litt hjelp.

Kan det være en plugin som skaper seg her, eller er det helt andre saker som er årsaken til slike problemer?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Treg lasting av style.php - Wordpress side

Innleggav ak » lør 05.04.2014 10:20

"raskt nok", kan det være snakk om litt dårlig språk / oversettelse ?

Normalt spiller hastighet ingen rolle, så fremt du ikke støter borti en "timeout" slik at du får en feilmelding eller ikke noe svar i det hele tatt.

Det som ofte er en utfordring er rekkefølge. F.eks. hvis style.php skal inkludere en JavaScript fil, og noe annet i koden allerede har skrevet hele <head> før style.php blir lastet. (Ikke sannsynlig at akkurat dette skjer i ditt tilfelle, kun et eksempel.) Isåfall kan dette godt skyldes en plugin, og antageligvis er det enten theme eller plugin som tar en "snarvei" som ødelegger for den andre.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Treg lasting av style.php - Wordpress side

Innleggav NewBee-Petter » søn 06.04.2014 18:02

Ja, det er ikke usansynlig at det er en plugin som kødder, jeg har nå sjekket belastningen av hver enkelt plugin, og de tyngste var NextGenGallery og Jetpack. Prøver nå å fjerne NGG helt, ved å bruke en annne "slankere" plugin til å kjøre ett slideshow, samt å deaktivere alt i jetpack som ikke er i bruk. (alt er jo på default) :-(
Loadtiden er forbedret, men enda er det noe som lugger, slik at default verdiene i Themet jeg bruker blir lastet, noe som ikke ser bra ut.
Theme utvilker kom med forslaget om å fjerne hele styles.php fra themet, men det synes jeg ikke er noen god idè.

Jeg du om en "Sikker" .htaccess fil, vil senke load hastigheten? Evt. kan føre til de problemene jeg opplever?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]