Fra iWeb til hva? - hva anbefaler dere...

Fra iWeb til hva? - hva anbefaler dere...

Innleggav datakafeen » tor 08.03.2012 21:15

Jeg har laget mange websider i iWeb, men ser at det har sine begrensninger som jeg da må hente fra 3parts - liker heller ikke den tungvindte måten for å få websiden til å ligge på root uten alle mappene....
Jeg har nå lastet ned et webdesignprogram som heter Freeway 5.5 pro, som ser lovende ut, men..før man bruker 1600,- på det... noen som har noen gode anbefalinger på hvilket program jeg bør kjøpe? - Hadde Dreamwiever til pc tidligere, men det får man vel ikke til mac?...
Gode forslag til hva jeg skal kjøpe?

Einar
medlem i 159 måneder
 

Re: Fra iWeb til hva? - hva anbefaler dere...

Innleggav Macini » tor 08.03.2012 21:20

Selvsagt får du Adobe Dreamweaver til Mac: http://www.adobe.com/products/dreamweav ... moid=DJDSZ

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Fra iWeb til hva? - hva anbefaler dere...

Innleggav datakafeen » tor 08.03.2012 21:40

Dreamweaver er bra og DYRT... eneste og beste alternativ på mac?....
medlem i 159 måneder
 

Re: Fra iWeb til hva? - hva anbefaler dere...

Innleggav Uggelfuggel » tor 08.03.2012 22:03

Adobes nye webmakerprogram heter Muse og er i gratis beta for øyeblikket. Kanskje noe å sjekke ut? :)

http://muse.adobe.com/index.html

Edit: Jeg er sikker på at du finner mange WYSIWUG-programmer til Mac. Har sett flere nevnt forskjellige steder i Mac1-forumet. Personlig foretrekker jeg å bruke Coda, men det er ikke helt det du er på utkikk etter tror jeg.

http://panic.com/coda/
Sist endret av Uggelfuggel den tor 08.03.2012 22:09, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Fra iWeb til hva? - hva anbefaler dere...

Innleggav Macini » tor 08.03.2012 22:08

Det er flere andre også, men det kommer an på hva du vil gjøre! Vil du ha et WYSIWUG eller vil du kode selv fra bunnen?
Du har Freeway (Express), NVU, Smultron, Coda, TextWrangler, RapidWeaver osv

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Fra iWeb til hva? - hva anbefaler dere...

Innleggav datakafeen » fre 09.03.2012 18:59

Tester ut Freeway 5.5 pro, ser ut til at det virket brukervennlig.... Takk for tips!
medlem i 159 måneder
 

Re: Fra iWeb til hva? - hva anbefaler dere...

Innleggav pushit » søn 11.03.2012 1:00

Coda anbefales på det varmeste, som nevnt tidligere i tråden. Byttet selv fra Dreamweaver til Coda. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke byttet for lenge siden.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Fra iWeb til hva? - hva anbefaler dere...

Innleggav Jonm » ons 28.08.2013 16:19

EasyWeb fra RAGE Software er et nytt program, som er ment som iWeb-avløser. Det er i beta-versjon ennå. Skal kunne importere iWeb-filer direkte.

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Fra iWeb til hva? - hva anbefaler dere...

Innleggav Yawa » tor 05.09.2013 17:09

TextMate er et genialt program til webprogrammering. Beste du kan finne i mine øyne.
Bruker det til alt fra vanlig HTML-, .less- (.css) til SQL, appache samt og javascript og php programmering.

Benytter forøvrig også Dreamweaver. Liker Dreamweaver veldig godt på større og mer komplekse prosjekter hvor man kan dra nytte av FTP og SVN (Subversion).
medlem i 177 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron