Fra DW til Wordpress

Fra DW til Wordpress

Innleggav M13 » fre 19.04.2013 15:21

Hei
Jeg har tidligere laget en side i DW. Denne skal nå redesignes og jeg ønsker å lage den i Wordpress. Jeg har problemer med å installere WP og å laste opp WP mappen til server. Kan jeg kan logge inn med eksisternde .no adresse og tilhørende passord etc. Vil dette klusse til den gml siden. Lenge siden DW-siden ble laget, så jeg har nok glemt endel om servere mm.

Finnes det en mulighet til å installere WP for å teste forskjellige Themes uten å ha et domene først?

Har noen en "oppskrift" til meg?
medlem i 179 måneder
 

Re: Fra DW til Wordpress

Innleggav ak » tir 23.04.2013 8:10

Du kan jo først installere det på din egen maskin,

Hvis du har MAC bruker du MAMP:
http://codex.wordpress.org/Installing_W ... _With_MAMP

På Windows finnes WAMPserver:
http://www.wampserver.com/en/

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Fra DW til Wordpress

Innleggav Joakim Kristiansen » fre 26.04.2013 20:49

Var ikke så veldig lett å forstå hva du ville fram til, men jeg ville testet ut MAMP som nevnt over. Da kan du hoste din egen wordpress innstallasjon lokalt på datamaskinen din ;)
medlem i 131 måneder
 

Re: Fra DW til Wordpress

Innleggav M13 » ons 08.05.2013 9:11

Hei
Takk for svar. Har installert Mamp og WP på maskinen. Foreløpig uten domene-navn. Kan man vente med domene til siden skal ut (via FTP) Hvor blir filene av, ligger de hos meg eller «ute der et sted». Jeg tenker på hvordan ta back-up?
:-)
medlem i 179 måneder
 

Re: Fra DW til Wordpress

Innleggav ak » ons 08.05.2013 9:15

Har du installert det i MAMP så ligger det bare på maskinen din.

Når du har kjøpt domene og hosting (f.eks. fra domeneshop.no eller host1.no) kan du bruke sikkerhetskopiering (inne i Wordpress) for å kopiere filer og database til et arkiv, og så laster du det opp til den nye wordpress-installasjonen på domenet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Fra DW til Wordpress

Innleggav M13 » ons 08.05.2013 14:58

Jeg har installert i MAMP, så hvor havner filene når jeg jobber i WP. Sikkert dumt spørsmål, men har prøvd å finne de i ulike mapper uten hell. :-!
medlem i 179 måneder
 

Re: Fra DW til Wordpress

Innleggav ak » ons 08.05.2013 15:06


Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron