Hvilken skole? Og hvorfor?

Hvilken skole? Og hvorfor?

Innleggav ElixiPixie » ons 31.10.2012 16:15

Hei! Er nå snart på tide å velge en skole for meg. Har siste halvdel av tredjeklasse igjen nå. Jeg går forresten medier og kommunikasjon. Har over gjennomsnittet gode karakterer og lite fravær i alle år. Jeg har planer om å søke på Westerdals, Hibu (høyskolen i buskerud). Og disse er egentlig det jeg funnet som virker som noe for meg, men så kommer dilemmaene. Har hørt at for å komme inn på Westerdals må du være veldig flink og ekstraordinær i tankegangen. Når det kommer til Hibu har jeg aldri hørt om noen som kommer ut derfra med veldig godt grunnlag.

Har du noen andre forslag til skoler i Vestfold/Buskerud?
Kjenner du noen eller har du gått på en av disse skolene selv?
Hvordan er strykprosenten på disse?
Er det noe anerkjente og gode lærere på disse skolene?
Er det slik at på Westerdals må man være 23 år for å komme inn?

- Eli
medlem i 138 måneder
 

Re: Hvilken skole? Og hvorfor?

Innleggav Jon » ons 31.10.2012 19:29

Hva slags linje ønsker du å gå på da? WSoC har jo flere forskjellige, og det har helt sikkert HiBu og.

Jeg har gått på westerdals og snittalderen var vel ca. 23 år, men det er ingen aldersgrense der. Er bare at de ofte er ute etter litt erfaring – og 19 åringer rett ut av VGS er ofte litt uerfarne. I min klasse var det vel to stk. som kom rett ut av VGS.

Tror det var ca. 300 søkere og 30 plasser når jeg kom inn på grafisk design linjen, vet ikke hvordan de ligger an nå. Vet heller ikke om søknadsprosessen har forandret seg etter at de ble en høyskole.

Ellers så er jo kunsthøyskolen bra, samt en hel del skoler i utlandet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Hvilken skole? Og hvorfor?

Innleggav ElixiPixie » ons 31.10.2012 20:06

Takk for svar! Jeg tenker grafisk design.

Erfaringsmessig er jeg nok veldig godt anlagt vil jeg tippe. Nå er jeg jo ikke sikker på hva som er forventet av erfaring, men i forhold til mine medelever ligger jeg langt forran.

Midt største problem er utgiftene og reiseveien. Til Oslo ligger det på reisevei ca 3 timer totalt fram og tilbake. Til Drammen er det rundt en halvtime. Jeg skal søke på begge tenker jeg for jeg kan jo ikke sikkert si jeg kommer inn på WSoC bare fordi jeg tror det selv.

Jeg vil helst holde meg på østlandet jeg! Haha
medlem i 138 måneder
 

Re: Hvilken skole? Og hvorfor?

Innleggav Jon » ons 31.10.2012 20:17

Det er bare å søke, så ser du jo hvordan det går. Om ikke er du en erfaring rikere.

Når det gjelder å pendle, så får du finne ut av det selv, men skal du gå på WSoC så vil jeg anbefale deg å få deg en bolig i Oslo. Skolene er jo godkjente for stipend fra Lånekassen. Samtidig så er det mye sosialt, og ikke minst mye jobbing (nå snakker jeg om WSoC). Jeg m/flere døgna på WSoC mer enn en gang for å si det slik.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron