Yrket fotograf - skoleprosjekt

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen foto

Yrket fotograf - skoleprosjekt

Innleggav Kildal » lør 12.01.2008 0:39

Hei, i en skoleoppgave skal vi skrive om et arbeidsyrke. Jeg valgte fotograf - ikke kom å si at jeg skal ta noe annet her, der er valgt - og kan ikke legges bort.

I oppgaven har jeg noen svar som jeg trenger svar på, svar gjerne så langt å utfyllende som dere kan. Det skader ikke å skrive for mye enn for lite, legg også med kilder - og hvis dere prater ut av egne erfaringer, si ifra om det også!

Dette er ett relativt viktig prosjekt for meg siden karakteren jeg får nå, vil bli en av de som setter K&H-karakteren ut av 10-ende.
Oppgaven skal være på maks 3 A4-sider inkl. bilder.

Spørsmålene er:


Hvordan en utdanner seg innen for yrket

Hvor kan en få utdanning i faget i Akershus

Hvor og hvordan kan en utdanne seg videre i faget

Hvor vil/kan en arbeide etter at fagprøven er bestått

Mine betraktninger/meninger om faget
- På denne legger dere inn hva dere mener.

TAKK FOR ALLE SVAR - LEGGER DET INN HER PÅ mac1.no SIDEN DETTE ER DET FORUMET JEG FORETREKKER MEST, VET HELLER IKKE HVOR JEG SKAL LEGGE DET.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Yrket fotograf - skoleprosjekt

Innleggav shitwolf » lør 12.01.2008 2:59

1. Kan gå skoler, jobbe som assistent til en fotograf, eller simpelthen være selvlært.

2. Tror sogn videregående fortsatt har foto-linje. Ellers er det vel flere kunst-skoler som tilbyr fotostudier, eller iallefall spesialisering, og så er det også rene fotoskoler (oslo fotokunst skole tror jeg det er noe som heter). Mange muligheter!

3. Jobbe som assistent for fotograf, workshops med fotografer, seminarer, kurs og egenstudier.

4. tja... ikke mange som ansetter fotografer. Det blir som oftest dagspresse, og noe ukepresse. Frilans er mest sannsynlig.

5. hmm.... veldig subjektivt spørsmål...
medlem i 195 måneder
 

Re: Yrket fotograf - skoleprosjekt

Innleggav Kildal » lør 12.01.2008 11:26

Hadde vært fint med litt mer utdypende!

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Yrket fotograf - skoleprosjekt

Innleggav Swordfish » lør 12.01.2008 14:28

Kan være en god ide og sjekke ut http://www.foto.no dersom du vil ha utfyllende svar. Men husk...det er du som skal skrive denne oppgaven, ikke oss ;)

...skulle gjerne skrevet litt om dette til deg, men jeg har ikke tid nå, kanskje litt senere.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Yrket fotograf - skoleprosjekt

Innleggav argelebs » lør 12.01.2008 14:40

EvenK: Litt mer utfyllende? Det er du som skal skrive en oppgave, ikke oss andre her. En lang post hadde nesten besvart hele oppgaven for deg.

Ta tak i ting sjøl og ikke vær så avhengig av andre.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Yrket fotograf - skoleprosjekt

Innleggav daniel2010 » søn 02.01.2011 16:16

Du vet at hvis oppgaven din kjøres gjennom Ephorus, vil det komme opp at du har stilt spørsmål her, og at brukerne her inne har svart? Altså at du ikke har reflektert noe særlig over dette selv? :)
medlem i 160 måneder
 

Re: Yrket fotograf - skoleprosjekt

Innleggav Knesaren » lør 30.07.2011 9:33

Gutten driver bare research.... give him some slack!

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Fotografering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron