Dumpe bildefiler rett fra kamera?

Dumpe bildefiler rett fra kamera?

Innleggav cladi » tir 02.11.2010 14:54

Jeg reiser mye og over lengre perioder, og er på jakt etter en løsning eller dippedutt som lar meg gjøre følgende: Overføre bildefiler rett fra kamera (EOS 7D) til et dertil egnet (og mye større) lagringsmedium - uten bruk av bærbar PC. Altså en slags bærbar harddisk med et par hundre GB lagringsplass, men som ikke trenger støtte fra Mac/PC for å skjønne at den skal ta vare på filene jeg skyfler over direkte fra kamera. Finnes det noe slikt, eller er det bare i mine drømmer? Eller overkompliserer jeg hele greia?

Til min første iPod med FireWire hadde jeg en minnekortleser som svelget alle mine digitale bildefiler. En solid, om enn litt treg løsning. Finnes det noe slikt til dagens iPod?

Andre forslag mottas med takk.
medlem i 198 måneder
 

Re: Dumpe bildefiler rett fra kamera?

Innleggav dundee » ons 03.11.2010 11:02

Dette finnes. F.eks Canon Media Storage M30. Koster litt, men der har du jo nok plass i hvert fall. Tror også det finnes flere slike hvis du sjekker med FotoVideo el.
medlem i 174 måneder
 

Re: Dumpe bildefiler rett fra kamera?

Innleggav cladi » ons 03.11.2010 12:57

Takk for tips. Dingsen du linker til er forsåvidt løsningen på problemet, men har for liten disk (30GB). Ser at det finnes andre merker som gjør noe av det samme, med større disk, men som koster rundt 7000 kroner. Det er litt dyrt.

En 160GB iPod hadde egentlig vært midt i blinken, om det bare fantes mulighet til å overføre filer direkte fra kamera til iPod - evt. å koble en kortleser til iPod.
medlem i 198 måneder
 

Re: Dumpe bildefiler rett fra kamera?

Innleggav stefus » ons 03.11.2010 16:47

cladi skrev:En 160GB iPod hadde egentlig vært midt i blinken, om det bare fantes mulighet til å overføre filer direkte fra kamera til iPod - evt. å koble en kortleser til iPod.

http://www.amazon.com/Apple-Camera-Connector-iPod-White/dp/B00083PGFS

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Dumpe bildefiler rett fra kamera?

Innleggav cladi » fre 05.11.2010 23:06

Takk for tips! Prøvde en slik i den lokale eplebutikken tidligere i dag. Den bruker en drøy time pr GB, og med 16 og 32 GB CF-kort (som jeg stort sett bruker) blir det litt upraktisk :-(

Jeg får forske videre.

Edit:
Det ble denne. Genial innretning som gjør akkurat det jeg ønsker, og til en akseptabel pris.
http://www.bhphotovideo.com/c/product/5 ... table.html
medlem i 198 måneder
 

Re: Dumpe bildefiler rett fra kamera?

Innleggav Andreas_S » man 08.11.2010 22:28

Den der var interessant. Hva kom den på ferdig med frakt og toll?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Dumpe bildefiler rett fra kamera?

Innleggav cladi » tir 09.11.2010 15:32

Rett i underkant av 1800 kroner :-)
medlem i 198 måneder
 

Re: Dumpe bildefiler rett fra kamera?

Innleggav Andreas_S » tir 09.11.2010 20:33

Ja, men det var jo ikke verst. Vurderer en slik en selv :)

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Dumpe bildefiler rett fra kamera?

Innleggav cladi » tor 11.11.2010 17:58

Jeg legger inn en snutt her med erfaringer osv når den har kommet vel i hus.
medlem i 198 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron