In-the-cloud-lagring av bilder

In-the-cloud-lagring av bilder

Innleggav Paperboy » fre 03.09.2010 16:01

Hei, jeg ønsker en sikkert og billig backup av hele mitt 40 GB store bildearkiv "in the cloud" i tillegg til backupløsningen hjemme på harddisker.

Det finnes mye bra løsninger der ute. SmugMug, Flickr, Dropbox og så videre. Hvem anbefaler dere kloke forummennesker at jeg bruker?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: In-the-cloud-lagring av bilder

Innleggav Sakalav » tir 07.09.2010 12:27

Nå har ikke jeg fått sett eller testet dette ut, men i magasinet Digital Foto, så er det sterkt anbefalt en online tjeneste som heter Livedrive.

Det koster jo noen få kroner i året, men er det slik det er omtalt, så er det vel verdt pengene.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: In-the-cloud-lagring av bilder

Innleggav obbink32 » man 05.09.2011 11:19

Livedrive opplever jeg soner dårlig opp hastighet. Leter etter ett godt online backup selv. Har 60 gb som skal lastes opp.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: In-the-cloud-lagring av bilder

Innleggav Sakalav » man 05.09.2011 15:57

Prøvde for ca. 8mnd. siden LiveDrive, og det var ikke brukendes da. For å si det enkelt, så fikk jeg ikke lastet opp noe som helst uansett størrelse. Det skal ha blitt bedre til Mac i senere tid etter det jeg har lest, men for meg er det ikke aktuellt å prøve nå.

Jeg har valgt å bruke Jotta i stede. Fungerer som bare det. De har ikke alle de fancy funksjonene som LiveDrive, men det er visst noe de jobber med.

Desverre så sitter jeg på treigband (adsl), så det er veldig begrenset med hastigheten ut, men jeg kjenner andre som har fiber (20/20 MBit), og der raser det opp.

Det er vel 2 versjoner du har til alternativ på Jotta. Det er 2gig lagring som er gratis (greit for å prøve ut systemet), og så er det ubegrenset lagring til kr. 500,- i året.

Ta en titt på dette og prøv det ut. jotta.no

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: In-the-cloud-lagring av bilder

Innleggav obbink32 » lør 17.09.2011 11:30

jeg sitter på fiber med 60/60 Mb og jotta heller ikke rask. skal teste litt til men ting tar lang tid.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: In-the-cloud-lagring av bilder

Innleggav Sakalav » lør 17.09.2011 14:14

Hvis Jotta ikke er rask hos deg, så tror jeg at du må sjekke noen innstillinger. Jeg har personlig sett full speed på Jotta med 20Mbit linje, og det raser avgårde.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: In-the-cloud-lagring av bilder

Innleggav Fuzzywolf » man 28.05.2012 0:13

Ser dette er en gammel tråd, men den kommer opp når mang googler, så tenkte å legge til min erfaring med Jotta angående hastighet.

Det er ikke noe problemer hos meg i hvert fall sitter på 60/60 fiber. Har måtte gjennopprettet 2TB begge veier og overføringshastigheten lå gjevnt oppunder max (sålenge det ikke var MANGE småfiler).

Senest i kveld driver jeg å tar overføring til jotta kontoen da windows har funnet å at den skal tryne på rettigheter osv...

Sakene fungerer sømløst både på macen og windows maskinen, samt mulighet for å browse og se filer fra ipad og iphone er strøkent=)

Det eneste negative jeg ser med Jotta, er at man ikke har noe "slett" knapp. Etter ørten backuper av samme arkiv bare med litt annen "mappestruktur" blir det fort ett salig rot. Det er da ytterst tungvindt å måtte kontakte jotta og be de slette alt innholdet så man kan begynne på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 171 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron