Kompaktkamera til konsertbruk

Kompaktkamera til konsertbruk

Innleggav Andersp111 » ons 21.04.2010 16:58

Hei!
Har nettopp kjøpt biletter til GNR konsert i Oslo Spektrum 2. juni, og gleder meg noe voldsomt. Håper på å få tatt noen gode bilder fra konserten, uten at kameraet skal ødelegge konsertopplevelsen selvsagt! ;)
Jeg tenkte først på å ta med mitt Nikon d90, men slo veldig kjapt ideen fra meg. For det første slipper de neppe inn folk med speilrefleks, og i tilleg vil jeg ikke utsette min hjertesten for en slik konsert og medfølgende farer. :-P

Derfor er jeg nå på leting etter et godt kompaktkamera. Kameraet må ikke være for stort, ha ganske gode egenskaper i dårlige lysforhold og selvsagt ta bilder med generelt høy kvalitet. Når det gjelder pris må jeg inrømme at budgettet ikke er større en det må være. 3000 kr er absolutt maks, helst noe billigere. Mulig dette er litt for stramt, men det får så være. Penger vokser ikke på trær :-( ;)

Så det jeg lurer på, er om noen kan komme med anbefalinger eller tips. Hvilke kamera bruker du? Hvilket kamera ville du kjøpt? osv.
All hjelp blir tatt i mot med stor takknemlighet! :-D

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Kompaktkamera til konsertbruk

Innleggav Andersp111 » tor 22.04.2010 23:27

Anyone? :)

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Kompaktkamera til konsertbruk

Innleggav Andersp111 » søn 25.04.2010 1:12

1100 views og ingen som vil hjelpe? =-O

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Kompaktkamera til konsertbruk

Innleggav Macini » søn 25.04.2010 1:17

Du må også tenke på at dette ikke er en supporttelefon som er bemannet hele døgnet og venter på at du skal ringe.
Det er vanlige mennesker som deg og meg som bruker av fritiden sin for å hjelpe andre.
Har ventet mange dager på svar på noe jeg har lurt på tidligere, du må nok smøre deg med tålmodighet for å få svar av de som kan dette.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Kompaktkamera til konsertbruk

Innleggav bohdi » søn 25.04.2010 8:48

For å blottlegge litt om meg sjølv: er det tillatt å ta med seg kamera i det heile teke? Er ikkje det fotografiforbod / filmforbod på slike konsertar?

I tilfelle er kanskje http://www.spyshop.co.uk/ rett adresse :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Kompaktkamera til konsertbruk

Innleggav aslak » man 26.04.2010 18:17

er vel få/ingen kompaktkamera som er lysfølsomme nok til å kunne ta bra bilder på konsert. de blir enten svært mørke, eller enda bedre, du bruker blitzen og mister både stemninga og/eller lyser opp ryggen til de foran deg.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Kompaktkamera til konsertbruk

Innleggav dankra » tir 27.04.2010 0:28

Jeg bruker Casio EX-FC1000 dette er et bra kamera, hvis du skjønner hvilke innstillinger du skal bruke. Vet ikke hvor lysfølsomt det er, om det er mørk belysning passer ikke dette, men om det er heftig lysshow, så kan jeg muligens anbefale. Dette kameraet kan også ta mange bildert etter hverandre, for så å plukke ut det som er mest i fokus og bet lys..

-Daniel

sikkert mange feil her, skylder på at jeg er stup trøtt.. Natta ;)
medlem i 180 måneder
 

Re: Kompaktkamera til konsertbruk

Innleggav Andersp111 » ons 28.04.2010 16:53

Takk for svar! Mulig jeg var lit utolmidig :-P ;)
Skal sjekke ut det Casio-kameraet når jeg får tid i kveld, dankra :)

Har noen av dere erfaringer med noen av disse kameraene? http://tinyurl.com/r3vaho Er klar over at kompaktkameraene har sine begrensinger, men disse skulle visstnok være ganske gode under vanskelige lysforhold.

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Kompaktkamera til konsertbruk

Innleggav perole » ons 19.05.2010 13:33

Speilrefleks kan du glemme, der har du helt rett. Det er bare de som har fotoakkreditering som får ha med seg slikt utstyr inn, og da bare for de tre første låtene. Deretter må de ut, og enten gå hjem, eller legge fra seg utstyret, hvis de har billett og vil inn igjen. Det er den generelle regelen, men det finnes hundre alternativer, avhengig av artisten. GNR vil jeg tro er ganske restriktive, så i verste fall kicker de på kompaktkamera.

Jeg ville ha brukt mobilen, hvis du har noenlunde bra kamera der, så sparer du pengene. Ikke for at det blir noe bra, men kompaktkamera på sånne konserter blir ikke bra uansett. Hvis du står helt foran scenen kan du kanskje få til noe, men på litt avstand er det nesten hipp som happ med kompaktkamera eller mobil.Hvis du absolutt vil kjøpe et kamera før konserten, har jeg hørt at Panasonic Lumix DMC-TZ10 / DMC-ZS7 skal være bra. Men siden du vel først og fremst skal ha minner fra konserten, er vel kanskje ikke bildekvaliteten det aller viktigste? :-)
medlem i 196 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]