Canon 7D objektiv

Canon 7D objektiv

Innleggav mjeje » man 16.11.2009 19:24

God kveld.

Har kikket på canon 7D kameraet og må si at det ser utrolig bra! noen som har prøvd det?

Mitt spørsmål er; er det noen som har et/noen gode forslag på et bra objektiv? Tenker at det må ha god mulighet til zoom, litt vidvinkel og høy blenderåpning.

På forhånd, takk :)
medlem i 173 måneder
 

Re: Canon 7D objektiv

Innleggav Mega_Therion » tir 17.11.2009 0:50

mjeje skrev:… god mulighet til zoom, litt vidvinkel og høy blenderåpning.
På forhånd, takk :)

Det er jo tre ønsker på en gang, og det går jo ikke. Anbefaler heller 50mm/f1,4 som er en linse som gir proffe rsultater.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Canon 7D objektiv

Innleggav Runert » tor 19.11.2009 9:59

tja, definer bra...

Du kan få et "bra" objektiv i mine øyne med disse kriteriene. Pris er jo seff en greie.

Kjøper du et kitt (kamera og objektiv) slik som http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/pr ... id=110665# dette feks får du med et objektiv som dekker det du nevner tilfredsstillende i starten etter mitt skjønn.

Ta også med deg en god bok angående temaet, feks denne:
http://www.foto.no/cgi-bin/articles/art ... leId=39842

Har skummet den noen ganger og syns den er flott. Spesielt som oppslagsverk når det dukker opp en stor eller som oftest liten problemstilling.

Ta bilder i Raw og kos deg med bildebehandlingen! Utrolig mye av resultatet ligger her.
Selv bruker jeg apperture fra apple til raw, og litt elements der jeg føler det trenges. Men sjeldent.

Objektiver:
Klart at 50mm er et objektiv i toppklasse til en ikke for halvgal pris, men ofte er det greit med en normal-zoom. Da har du en fleksibilitet og det kan være nyttig.
Fordelen med fastoptikk er at det ofte representerer gode objektiver med god lysstyrke til en litt mer overkommelig peng. Bruker selv 50mm og 85mm masse og er veldig glad i mine glassklumper.

Det fins jo andre alternativer til en litt større pengebunke når man tenker normal-zoom som gir meget gode resultater.
Dette høster mange god ord, og går for å være blant de ytterste normal-zoomer blant alle merker http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/pr ... plid=10482
(klart dette er oppe til diskusjon, men er altså mitt skjønn og jeg er en nikon-kar)
god lysstyrke og en flott skarphet over hele fjøla!

Det viktigste er kos deg på tur, ta bilder og vurder de kritisk i etterkant.

http://www.foto.no har ett flott forum, bruktmarked og bildekritt. Du burde bruke dette aktivt da det er masse å lære der.

ps. det at etter digitalfoto kom og tok oss, (uff) så er det enda viktigere å tenke kvalitet fremfor kvantitet. Bruk litt tid på å tenke igjennom bilde. Komponer det slik du vil ha det, lek litt med opptaksmuligheter og brenn til!

God foto tur!!

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Canon 7D objektiv

Innleggav Art Vandelay » fre 20.11.2009 5:00

Anbefaler EF-S 17-55 f/2.8. IMO beste normalzom for Canon crop
medlem i 189 måneder
 

Re: Canon 7D objektiv

Innleggav Lunch » fre 20.11.2009 9:31

Eller hvis du vil ha et litt lenger objektiv: Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM

Bruker den selv som allround-linse og er strålende fornøyd

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Canon 7D objektiv

Innleggav Larsaronen » tir 02.03.2010 13:53

Hør på Art Vandelay.

Jeg vurderer også og oppgradere til 7D.

da blir det 17-55 f/2.8 IS og 70-200 f/4.

Siden jeg meget mulig kommer til å kjøpe en ultravidvinkel itilegg så kan dette være ett alternativ:

10-22 + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/4..

men jeg tror jeg går for 17-55 f/2.8 IS istedet. 24mm er altfor lite tele på ett crop kamera og da kommer jeg til å måtte bytte melleom 10-20 og 24-70 hele tiden..

24 - 70 hadde vært perfekt om jeg velger 5D istedet..
medlem i 203 måneder
 

Re: Canon 7D objektiv

Innleggav obbink32 » fre 20.05.2011 19:52

70-200 L er ett godt objektiv faktisk er det fantastisk med gå for F 2.8 versjonen.
sigma 50 mm 1.4 er også ett godt objektiv som passer godt til 7 D.
Jeg har begge og er veldig fornøyd med de. Sigmaen gir mye for pengene.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron