Aperture mister farger når biblioteket gjenopprettes

Aperture mister farger når biblioteket gjenopprettes

Innleggav Herman1 » lør 13.02.2010 6:05

Tenkte jeg skulle gjøre et eksperiment, og gjenopprette Aperture-biblioteket uten å gå veien via Vault etter en clean-install.

Siden det ikke er anbefalt å brukte Time-Machine som backup til Aperture når du likevel har Vault på en ekstern disk, kjørte jeg back-up på denne måten: hele biblioteket ble kopiert over til en ekstern disk, for deretter å bli kopiert inn igjen etter reinstallasjonen av OS'et.

Når jeg ser på bildene etter denne overføringen, slår det meg at enkelte bilder er blitt noe blasse i fargen, og har mistet litt av "peppen".

Ville dette vært unngått hvis jeg hadde gått direkte via Vault gjenoppretting? Jeg var ganske sikker på at digitale signaler ikke ble spesielt påvirket ved flytting av digitale samlinger. Men så er det jo avanserte komponenter vi jobber med, da.

Er interessert i å vite best mulig lagring av back-up fra Aperture, om det holder med Vault eller om det er lurt å ta kopi via DVD, for eksempel.

Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Aperture mister farger når biblioteket gjenopprettes

Innleggav Mega_Therion » søn 14.02.2010 0:14

Gikk du fra Leopard til Snow Leopard? Apple har endret gamma fra 1,8 til 2,2. Mulig dette er problemet.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Aperture mister farger når biblioteket gjenopprettes

Innleggav Herman1 » man 15.02.2010 21:26

Hvordan og hvor justerer jeg gamma?

Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]