Gode høretelefoner?

Diskuter og kom med spørsmål om lydopptak og musikk i forbindelse med videoproduksjon

Gode høretelefoner?

Innleggav macus » fre 22.01.2010 10:53

Noen som har anbefalinger på gode høretelefoner en kan bruke når en jobber med lyd og filmredigering/opptak?
Helst ikke dyrerer enn 500kr da de skal brukes i undervisning og blir nok mye brukt.
medlem i 193 måneder
 

Re: Gode høretelefoner?

Innleggav spedstad » tor 28.01.2010 21:04

Skal disse brukes til både redigering og opptak? Er alle redigeringsmaskinene i samme rommet, eller har man individuelle redigeringsrom?

GODE hodetelefoner for kritisk lytting er vel heller vanskelig å oppdrive i denne prisklassen, om ikke umulig. Spesielt når man i tillegg vet at de kommer til å bli brukt (og missbrukt) av mange forskjellige mennesker, regner jeg med at dere gjerne vil ha noe som varer litt mer enn to-tre uker.

Skolen jeg studerer ved gav opp å kjøpe billige headset som varte et semester, og gikk heller for å invistere i gode headsets som både var robuste og med veldig bra lyd. (Beyer dynamic DT770 pro)

Men her er noen forslag rundt 500-lappen: (har bare testet noen av dem)

- AKG K 77
- AKG K 99
- AKG K 81 DJ
- AKG K518DJ - Konsument-utgaven av K81. MYE bass og litt lite topp. Kabelen er ikke av de mest robuste
- Shure SRH440
- Behringer HPS 2000/3000 - Behagelige å ha på over lenger tid. Låter ikke bra nok for miksing, men greit nok for å konstantere at det er lyd. Hvis de virker.... Lav pris
- Behringer HPS 5000 - Ekstremt ubehaglige å ha på med mindre man har hode på størrelse med en 5-åring. Låter som HPS 3000 med litt mindre bass. Lav pris
- Audio Technica ATH-M30

Jeg ville nok testa ATH-M30, K 77 eller SRH440. Hvis det ikke er nødvendig å ha helt lukkede headsets, hadde jeg også tatt en titt på K 99.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Gode høretelefoner?

Innleggav macus » man 01.02.2010 15:17

Takk for svar:):) Skal sjekke de ut:)
medlem i 193 måneder
 


Returner til Lyd / Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere