Canon Legria HF20

Canon Legria HF20

Innleggav torefi » søn 16.08.2009 22:01

Er det noen som har erfaringer med dette kameraet, erfaringer de vil dele med andre?
medlem i 195 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav alexo89 » søn 16.08.2009 23:57

Jeg har Canon HF 200, er nesten lik HF20. Utrolig bra kamera, fint at den lagrer på memory stick og mange inganger som er positivt. OG oppløsning og bilde er bra i mørke bilder å :)

Minus:
Filformater er tricky og ikke alle redigeringsprogrammer liker formatet. Men veldig fornøyd :)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav danibo77 » man 17.08.2009 16:11

Hva er filformatet?

Har en av de første AVCHD-kameraene til Sony, plenty av plass (100gb),men fryktelig kornete i mørke partier.
Leter etter en arvtaker til dette, og vurderer sterkt HF20.

Bruker forresten mac til redigering.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav alexo89 » man 17.08.2009 16:28

Canon er bra. Men du har ikke fult så mye plass når det er minnekort. Men fordelen er at man kan bytte ut minnekortet når det er fult. Lurer på om råformatet er MTS. Og anbefaler ikke å filme i full HD. 30 sekunder i full HD ble 3 GB når jeg rendret filmen :o

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav Dorkfish » man 17.08.2009 16:45

Har lest at akkurat det kameraet sliter med "støy" på opptak som er gjort i dårlig lys. Kjøpte derfor selv Canon HF11 som fikk topp karakterer på alt. Det er jo litt forskjell i pris da.

Men jeg kjøpte mitt i Japan, så jeg ga bare rundt 3.000 kr for det. 32 GB innebygget og SDHC kortplass skulle vel holde.

Redigering av opptakene går som en drøm i f.eks iMovie.

Les litt her da vel: http://www.camcorderinfo.com/content/Ca ... -36314.htm

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav alexo89 » man 17.08.2009 17:19

Redigere canons mts format går ikke på iMovie hos meg i alle fall.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav Dorkfish » man 17.08.2009 17:45

Du har iMovie 09? Hos meg går det helt fint. Må jo importere fra kameraet til iMovie som lager en slags .mov format av det. Veldig store filer.

.mts filene fra mitt Panasonic HD kamera er også lett å redigere i iMovie.

Jeg synes det funker helt topp jeg.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav alexo89 » man 17.08.2009 17:57

Nei, jeg har 08 versjonen. Men til nå har jeg brukt Sony Vegas til å redigere med, det fungerer bra :=)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav torefi » tor 31.12.2009 10:54

Jeg vurderer fremdeles å kjøpe dette kameraet til å ha med på turer siden det er lite og lett.Men etter de svarene jeg har fått her, er jeg litt bekymra for at filene blir så store. Jeg bruker iMovie 09 til redigeringa. Skulle gjerne hatt noen flere innspill! :-)
medlem i 195 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav alexo89 » tor 31.12.2009 11:29

Ikke tenk på hvor stor filene blir. De blir store uansett hvem format de er. Er kvaliteten på filmingen som tilsier størrelse . Filmer duni full HD er det klart det tar plass. Men jeg filmer uansett ikke i så stort format og det funker fett

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav torefi » fre 01.01.2010 2:09

Broren min har faktisk hatt et HF20 noen måneder og er kjempefornøyd. Men så famt jeg denne:
http://www.pcworld.idg.com.au/review/di ... f20/306486

HF S11 er visst mye bedre i dårlig lys. I artikkelen står det at de koster like mye, men det stemmer vel ikke?
Jeg prøver nå å få min kones onkel til å kjøpe kamara i Thailand, hvis det er mulig. Og da blir det kanskje HF S11?
Noen anadre som har erfaringer med å kjøpe kamera utenlands?
medlem i 195 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav Dorkfish » fre 01.01.2010 13:55

Jeg kjøpte mitt HF11 i Japan. Ga vel knappe 3.100 kr for det. Det var jo en knallpris pga av at det var utgått modell. men jeg gjorde som deg og leste mye om hva som var best, og HF11 var utvilsomt en bedre modell enn HF20 til tross for relativt like specs.

Hvorvidt jeg kan regne med noe hjelp fra Canon dersom noe går i stykker er jeg usikker på, men det vil vel tiden vise. Kan jo eventuelt sende det til Japan for reparasjon på eventuell garanti. Jeg er faktisk ikke sikker på om Canon har verdensomspennende garanti?

Jeg kan forøvrig bekrefte at HF11 er suverent i dårlig lys. Har filmet en del ute på nattestid, og inne på kveldstid med dårlig lys, men farger og alt er lyse og fine. Jeg trodde faktisk ikke mine egne øyne når jeg så resultatet.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav torefi » fre 01.01.2010 17:20

Det høres overbevisende ut. Det er viktig med gode bilder i dårlig lys! Jeg undersøker nå priser i Thailand. Min kone har en onkel som bor der deler av året, så jeg er litt spent på hva han finner ut.
medlem i 195 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav torefi » fre 08.01.2010 16:05

Det ble Legria HFS11 til slutt, og nå er kameraet i hus. Batteriet er oppladda, og de første prøvebildene tatt. Men hvordan overføre til Mac’en? Det fulgte med en USB-kabel, men verken iMovie el iPhoto finner kameraet. Hva er knepet?
medlem i 195 måneder
 

Re: Canon Legria HF20

Innleggav Dorkfish » fre 08.01.2010 16:20

Du må ha iMovie 09 om jeg har forstått riktig.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Neste

Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron