Tilbakemelding CD-cover

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen grafisk design

Tilbakemelding CD-cover

Innleggav Regnbue » tor 10.12.2009 17:26

Jobber med illustrasjon til CD-cover. Bandet er veldig internasjonalt og har musikk som spenner fra arabisk, norsk, klassisk og øst-europeisk. Hva synes dere?

Bilde

Begynte med å lage en collage på lerret av serviettpapir (blomstene, "tårnene", borden, instrumentene, fuglen). Lerretet malte jeg med vanlig akrylmaling. Har fargelagt og lagt til notene i Photoshop. Har også fargejustert det litt.

Kunden ville få frem at deres musikk skapte glede, at musikken er uten landegrenser og er en front for fred.

Navnet til bandet kommer til å settes i nedre høyre hjørne, både med normal skrift og på arabisk.
medlem i 182 måneder
 

Re: Tilbakemelding CD-cover

Innleggav Torbjørn Vik Lunde » fre 01.01.2010 14:26

Eg trur ein alltid skal være litt forsiktig med å bruke noter(og andre typiske musikk-ting) i CD-kover. Men med tanke på at litt av budskapet i deg sjølv er at musikk er ein front for fred så kan det kanskje funke?

Eg har ikkje høyrt musikken, men eg trur det kan fungere. Bildet høyres veldig uskyldig ut.
Det er også viktig at skriften du legger inn bør fungere i lag med dette. Kanskje den bør har ein litt grønsj-effekt på seg slik at det skriften ikkje blir for kald og industriell sammenlignet med motivet.

Kan du legge ut det ferdige resultatet her?
Og ikkje minst: kva heiter bandet? Musikken verkar spennande.
medlem i 174 måneder
 

Re: Tilbakemelding CD-cover

Innleggav Regnbue » tir 05.01.2010 12:10

Ah, takk for tilbakemelding!

Enig med deg om det med noter, men det er et ønske fra kunden. Synes forøvrig at det funker fint i denne sammenhengen.

Bandet har en logo på hjemmesiden sin, men webdesigneren sa at hun ikke hadde laget den som en egen fil (??) og at den bare var en del av bakgrunnen til siden. Synes det virker veldig rart, men skal prøve å gjenskape litt av den. Egentlig er det like greit, for den ser ganske crap ut på siden deres synes jeg.

Bandet heter Ellayali og hjemmesiden deres er http://kunst.no/ellayali/.

Skal legge ut når det er ferdig, jobber med bookleten nå :)
medlem i 182 måneder
 

Re: Tilbakemelding CD-cover

Innleggav Knesaren » tir 05.01.2010 21:08

Fint, men jeg synes tyngdepunktet bør være litt lengre oppe til venstre i komposisjonen.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Tilbakemelding CD-cover

Innleggav Regnbue » ons 13.01.2010 22:51

Knesaren: Enig. Har lagt til mer blått på toppen, og har satt navnet på CDen i øvre venstre hjørne. Ble mer behagelig på øyet slik :)
medlem i 182 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]