ichat konvertering mot pc

ichat konvertering mot pc

Innleggav einar røyne » tir 29.12.2009 10:34

Hei

Jeg har sendt livestream via Skype til Tv2 ved et par anledninger og det har fungert fint.
Men saken er at vi sender fra fjellet, og det er litt værhardt for min macbook pro og stå ute i kaldt vintervær. Jeg kunne tenke meg å bruke min hvx 200 som ekstern kilde og heller legge macen i en bag når vi er ute, og dette fungerer jo veldig bra så lenge jeg benytter ichat istedet. Men i andre enden er det Pc basert, og da får de ikke tatt imot mitt signal fra ichat. Noen av dere som kan noe rundt dette?

Mvh


Einar
medlem i 198 måneder
 

Re: ichat konvertering mot pc

Innleggav EmmernMe » tir 29.12.2009 12:37

iChat kan vel legge til AIM-kontakter?
Er ikke helt sikker på hva du mener..
medlem i 184 måneder
 

Re: ichat konvertering mot pc

Innleggav spedstad » tir 29.12.2009 15:56

Vil det ikke fungere å sette opp hvx 200 som kilde i Skype? Ellers er jo iChat kompatibelt med AIM, som nevnt over..

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: ichat konvertering mot pc

Innleggav einar røyne » tir 29.12.2009 20:57

Så vidt jeg kan se i min Skype er det bare internt kamera som kan brukes, jeg får iallefall ikke opp andre valg. Men supert om dere har en vei rundt. AIM kontakter vet jeg ikke hva er, er ikke så teknisk flink på dette..

Takker for svar :D


//E
medlem i 198 måneder
 

Re: ichat konvertering mot pc

Innleggav spedstad » tir 29.12.2009 21:14

Jeg kjenner ikke Panasonic sine P2-kameraer så godt, men vil tippe du har mulighet til å koble til via Firewire og/eller USB. Hva du skal bruke (og om kameraet klarer å streame live til maskinen), er jeg jammen ikke sikker på, men med et vanlig DV/DV-cam/DVCPRO kamera er i allefall fremgangsmåten slik:

- Plugge til kamera med firewire/USB, slå på kamera (i kamera-modus, ikke VTR)
- Gå inn på Skype -> Valg -> Video. Der kan du velge hvilken kilde du ønsker å bruke.
- Husk at du også må gå inn å endre lydkilden til noe passende :)

Som sagt. Aner ikke om dette vil fungere, men så lenge du står i SD og ikke HD, ser jeg ikke noen grunn til at det ikke skal fungere..

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: ichat konvertering mot pc

Innleggav einar røyne » tir 29.12.2009 21:54

Jeg fikk det til å funke nå faktisk, så klarer å sende video med hvx gjennom skype. :)
Men kan fremdeles ikke velge firewire som lydkilde. Men da får de hvertfall bedre bilde i morra.

Takk for hjelpa så langt

//E
medlem i 198 måneder
 

Re: ichat konvertering mot pc

Innleggav spedstad » tir 29.12.2009 22:01

Artig at du skulle nevne det, for på Skypes nettforum, er det en med lignende problem. http://forum.skype.com/index.php?showtopic=484931

Hvorfor er jeg ikke sikker på, men er jo i utgangspunktet ingen ting som tilsier at dette ikke skal gå..

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron