Tegnebrett

Tegnebrett

Innleggav Børhaug » tor 26.11.2009 20:50

Hei

Jeg lurte på om noen har noen erfaringer med tegnebrett som de ville dele med meg. På dette området er jeg helt grønn, så her må vi starte med det mest basic.

Tegnebrettet er ikke tiltenkt meg, men en julegave til min mor, som driver med foto og bildebehandling på hobby-nivå. Mener å si hun stort sett knoter rundt i photoshop elements.

1) Først og fremt - er tegnebrett noe hun vil kunne ha bruk for. Er det et nyttig verktøy når man redigerer bilder. Med redigerer mener jeg at hun stiller på farger og kontraster (som følgelig fungerer supert med en mus), men også litt touch-up på bildene. Hva er bruksområdet?

2 ) Er det noe jeg bør ha i tankene når jeg velger tegnebrett? Dimensjon (16:9 vs 4:3). Hun har flere maskiner hun benytter til dette. En MacBook som er i 16:9 og en iMac (20" tror jeg den er) som muligens er i 4:3. Litt usikker der. Den var en av de første iMac'ene med intel.

3 ) Noen merker jeg bør se nøye på, noen jeg bør styre unna?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Tegnebrett

Innleggav Lokehue » tor 26.11.2009 22:53

Fungerer ypperlig til touch-up i PS. Det trenger ikke være så stort, jeg er fornøyd med mitt som er A5. Andre bruksområder er alle former for bearbeiding av bilder der du jobber i selve bildet (og ikke bare skrur på kontroller). Wacom har en rekke bra modeller: http://prisguide.hardware.no/sok?pg-q=wacom&n= Pris varierer veldig etter modell.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Tegnebrett

Innleggav Børhaug » fre 27.11.2009 12:06

Takk takk. Da tror jeg jeg skal finne meg et fint et. Er det slik at prisen som regel gjenspeiler kvaliteten her?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron