Tilbakemelding på logo til band

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen grafisk design

Tilbakemelding på logo til band

Innleggav Olav Solvang » ons 18.11.2009 0:19

Hei! Jeg sitter i indesign-tåka, og har i samråd med de andre i bandet kommet frem til to logoer som vi er mest fornøyde med. Jeg poster de her, og håper på tilbakemeldinger og kritikk - positiv som negativ.

Sjekk ut http://vishnu.no/ hvor det ligger både presseskriv og promovideoer.

Forslagene er som følger:
a)
Bilde

b)
Bilde

All kritikk mottas med takk!

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Tilbakemelding på logo til band

Innleggav Lars A. Gundersen » ons 18.11.2009 1:47

For meg fungerer forslag a best. God flyt der, lett å oppfatte. Gir meg assosiasjoner til 60-tallet. Forsterkes nok av at stammen på i-en er litt tykkere nederst.
Problemområdene i b er for meg først og fremst mellom V-en og I-en, der synes jeg det er en konflikt. V-en ser utilpass ut og konstruksjonen av V-en og I-en kan i tillegg oppfattes som en speilvendt stor N. Hjernen bruker litt lengre tid for å sortere ut hva som er hva, dermed tar det litt lenger tid å oppfatte helheten. Resten av bokstavene har heller ikke en innbyrdes harmoni. I, H og U har uniform tykkelse, mens S har en tydelig (har glemt uttrykket, er heller ikke proff fontdesigner :-) ) hm, forskjell i tykkelsen opp gjennom streken. Det samme har n, som jo er eneste tydelige smallcaps bokstaven. Den stramme overbygningen over bokstavene gir meg heller ingen assosiasjoner til kul musikk eller egentlig noe annet kult...

Ja, synsing blir det. Lettere å kritisere enn å komme med konstruktive forsslag. Sorry! Men du ba om det, så...

Forresten, på siden du pekte til.... er det en div som er satt til, med en inline stil-attributt, å være nøyaktig (!) 21723 pixler høy:

Kode: Merk alt
<div style="height: 21723px; line-height: 21723px; " class="tinyText"> </div>


Ke? Man scroller og scroller for å finne ut hva som gjemmer seg nederst på siden. Skuffelsen er stor... :-)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Tilbakemelding på logo til band

Innleggav Olav Solvang » ons 18.11.2009 12:42

Takk for svar!
Det synsebaserte og subjektive er alltid velkommen. Det er garantert noen andre som kommer med lignende synspunkter.
Angående nettsiden, kan det nok desverre forklares med webdesignerens noe sære sans for humor.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Tilbakemelding på logo til band

Innleggav Olav Solvang » fre 20.11.2009 19:49

Har flikket litt videre på de to utkastene, siden jeg følte at ingen av dem var helt der.

Det har resultert i dette:
Bilde
Føler selv at det er rimelig nært nå, men hvis det er noen feinschmeckere som har noe input; vær så god!

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Tilbakemelding på logo til band

Innleggav Lars A. Gundersen » man 01.02.2010 12:31

Ok, denne var blitt gammel, men siden jeg svarte på den første tillater jeg meg å svare igjen. Synes den nye var fin! Men for å pirke ville jeg gjort noe med bokstaven S. Linjene virker litt oppbrutte og asymmetriske for meg, særlig i den øverste "innersvingen".

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]