Tegnebrett som museerstatter (wacom)?

Tegnebrett som museerstatter (wacom)?

Innleggav chops » lør 17.10.2009 21:55

Hallo,

Jeg har slitt en del med vonde armer, og vil egentlig gjøre det av med min avhengighet av mus. I den anledning vil jeg gjerne høre om dere mener det er fornuftig å prøve et tegnebrett i stedet (da dette ikke utsetter armene for like mye stress). Er det i det hele tatt mulig, og hvilken modell (wacom fortrinnsvis antar jeg) burde jeg i så fall forsøke?

Beklager at det ikke har noe med fotobehandling per se å gjøre (selv om det antakelig også er et bruksområde for meg), men jeg antar at dere har spisskompetanse når det kommer til tegnebrett. :)

Har ingen skrupler mot å punge ut ~1500 dersom det er et godt produkt som anbefales.

Takk for eventuelle svar. :)
medlem i 173 måneder
 

Re: Tegnebrett som museerstatter (wacom)?

Innleggav Macini » lør 17.10.2009 22:20

Det kan med fordel brukes et tegnebrett som erstatning for mus, bruker denne løsningen selv og er kjempefornøyd. Bruker Wacom tegnebrett A5. Jeg synes det er en mye bedre løsning enn alt annet jeg har prøvd. Det krever litt tilvenning men det er mer behagelig og mer nøyaktig når du har lært deg teknikken.
Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Tegnebrett som museerstatter (wacom)?

Innleggav chops » lør 17.10.2009 22:34

Takk for svar.

Bruker du da selve pennen til å navigere?

Jeg har sett litt på wacom bamboo touch, som er en slags forstørret ekstern laptop-touchpad. Antar dette er minst like bra (i forhold til mus) som å bruke pennen?
medlem i 173 måneder
 

Re: Tegnebrett som museerstatter (wacom)?

Innleggav Macini » lør 17.10.2009 22:36

Jeg bruker pennen til å styre pekeren, Touch har fått dårlig kritikk av de jeg har snakket med, den funker ikke helt som lovet, har ikke testen den selv.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Tegnebrett som museerstatter (wacom)?

Innleggav chops » lør 17.10.2009 22:51

Tror jeg kommer til å gå for en med penn, da. Lurer imidlertid på hvilken modell som lønner seg, det er jo så mange! Er f. eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495666 grei tror du/dere?
medlem i 173 måneder
 

Re: Tegnebrett som museerstatter (wacom)?

Innleggav Macini » lør 17.10.2009 23:12

Jeg kjøpte i butikk, da fikk jeg prøvd de forskjellige modellene og tok den som jeg syntes passet best til meg. Skal du bruke den bare som en erstatter for mus eller trackpad, holder det kanskje med en i A6 format, skal du bruke den mer mot foto og videoredigering kan det lønne seg å gå for en større type. Personlige preferanser og smak/behag spiller inn her.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Tegnebrett som museerstatter (wacom)?

Innleggav Mega_Therion » søn 18.10.2009 12:59

Har samme problem som deg og sluttet helt med mus for 3 år siden. Tegnebrett er et veldig bra alternativ og jeg kan nå jobbe 10 timer i strekk uten å få vondt. Har gått gjennom mange typer brett og anbefaler Wacom Bamboo Fun på det sterkeste. Kjøp den litt større utgaven om du har råd. Den koster litt over 2000, men er verdt hver krone.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere