Arkivere AVCHD på DVD

Arkivere AVCHD på DVD

Innleggav Audioslave » lør 22.08.2009 14:30

Hei!

Jeg skal ut på en tur i ca. 1,5 år og skal filme hele greia. Kameraet tar opp i AVCHD-format og jeg vil sende materiale til Norge underveis. Den billigste løsningen er å brenne over på DVDer, men jeg har ikke helt klart å finne ut hvordan det skal gå. Dersom jeg bare drar .mts-filene over på DVDen, vil det da kunne åpnes i FCP? Eller trenger man hele mappestrukturen? Da må jeg evt. kopiere over på minnepenner eller ekstern harddisk, men det blir jo temmelig dyrt..

Mange takk for hjelp!
medlem i 225 måneder
 

Re: Arkivere AVCHD på DVD

Innleggav thomasb » søn 23.08.2009 11:46

Ta en titt på følgende artikkel (og kommentarer).

Hvordan ta backup av AVCHD-filer for bruk i iMovie eller Final Cut Pro?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Arkivere AVCHD på DVD

Innleggav andersius » fre 28.08.2009 13:10

Du kan jo selvsagt brenne filene ut på en DVD, men da som en dataDVD, ikke video DVD.
medlem i 194 måneder
 

Re: Arkivere AVCHD på DVD

Innleggav pc » tir 01.12.2009 16:32

En dvd med avchd-datafiler kan vistnok vises som video på Playstasjon 3 og enkelte andre blu-rayspillere.

Selv har jeg lempet avchdfiler fra videokamera til macbooken som om kameraet var en vanlig ekstern disc netopp for å beholde avchdfilene intakt.

Jeg tror avch mappene mine greit lar seg kopiere til fat 32 disc selv om det er masse video fordi avchd mappen er delt opp i masse småfiler (hvis man da ikke filmer sammenhengende veldig lenge....) Det betyr at du kan sende hjem usb minnepinner med 16 giga i posten .
medlem i 195 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere