Elendige utskrifter fra mac

Elendige utskrifter fra mac

Innleggav mactinius » tir 18.08.2009 19:27

Dette er sikkert et tema som har vært oppe før, men jeg finner ikke noe vettuge svar rundt omkring. Sikkert posta dette på feil underforum også.

Nuvel..

altså....

... har bytta til mac (macbook 2.4), og har fått problemer med utskrifter til min Epson R2400 fra absolutt alle bildebehandlingsprogrammer (Lightroom 2.4, PS CS4 etc). Siste driver og ICC-profiler for Epson R2400 og aktuelt epsonpapir er lagt inn.

Innstillingene i dialogboksene er ganske forskjellige, siden det overhodet ikke finnes et sted å slå av "Color Management" på printeren i en eneste dialogboks. Derfor kjører det sannsynligvis dobbel fargestyring i eplekassa med påfølgende kokko farger.

Har fortsatt mitt gamle vannkjølte Windowsbeist stående, og etter å ha kobla printeren tilbake, kommer utskriftene slik de skal være.

Hvor får jeg slått av fargestyring på printeren?
Hvorfor skal dette være så inn i det grønnsvidde dustete på eplekasse når windowsnepene har klart å få det til?

Hilfe!
medlem i 179 måneder
 

Re: Elendige utskrifter fra mac

Innleggav Linge » tor 20.08.2009 17:23

Hvis du bruker Lightroom, så står det at man skal slå av fargestyringen på printeren, hvis du har gjort egne innstillinger i LR. Altså er det printer problem, ikke mac. Hvis Windows virker, og du vet hvor fargestyringen befinner seg kan du jo koble denne opp og slå av fargestyringen på printer. Kjenner dessverre ikke til Epson printere.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Elendige utskrifter fra mac

Innleggav mactinius » lør 22.08.2009 17:26

Takker for svar :)

Problemet er løst. Fant på mystisk vis en side på Epson America om problemet. Manglende options i dialogboksene er altså et driverproblem under OS X 10.5 Leopard.

Printeren må fjernes under system prefs/printer&fax før oppdatering av driveren.

Viss noen får samme problemet, så finnes en løsning her:

http://www.epson.com/cgi-bin/Store/support/supDetail.jsp?BV_UseBVCookie=yes&infoType=FAQ&oid=54861&prodoid=53540920&foid=101452
medlem i 179 måneder
 


Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]