Nytt videokamera til sommarferien.

Nytt videokamera til sommarferien.

Innleggav Glennrik » søn 24.05.2009 15:52

Hei. Eg trenger eit videokamera til sommarferien. Skal filme ein del på ein partyplass der det kan bli litt spruting av vatn. Vil ikkje bruke meir enn 4000 kroner. Håper noken har eit godt forslag til meg på eit kamera som gir grei nok kvalitet.
medlem i 214 måneder
 

Re: Nytt videokamera til sommarferien.

Innleggav terjejh » søn 24.05.2009 18:57

Det finnes regnkappe for videokameraer som beskyttelse mot regn og sprut!
Prisoversikt finner du lettest selv. Tryggeste valg finnes vel blant kjente produsenter som Sony eller Canon. Men minst like viktig som modellen, er tilkoplingen for lett overføring av video til PC harddisk, samt videoformatet som lagres.

    USB montering er aller enklest ved lagring på SDHC minnebrikker. H.264/mpeg4 gir effektiv komprimering, selv om det kanskje ikke beste format som grunnlag for redigering.

    Firewire tilkopling er trolig nest enklest, om du har det på PCen. Dette er typisk for SDV/HDV tape kameraer. Spesielt DV25 men også mpeg2 er kurante formater som grunnlag for videre redigering.

Harddisk kameraer med AVCHD format har jeg ikke selv og kjenner heller ikke så mye til. Men sjekk i alle tilfelle som minimum at det lett å importere og redigere formatet.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]