Hvilket Photoshop?

Hvilket Photoshop?

Innleggav maclover11 » søn 03.05.2009 0:24

Hei, jeg skal redigere et bilde slik at det ser ut som at jeg kysser en anen gutt, men hvilket photoshop skal jeg laste ned?

http://www.adobe.com/downloads/

Dere lurer sikkert på hvorfor jeg skal lage et slik bilde, men det skriver jeg ikke før dere sier hva jeg skal laste ned..

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Hvilket Photoshop?

Innleggav krsk0 » søn 03.05.2009 0:27

Vis du ikke skal kjøpe så laster du ned trial av extended.
medlem i 184 måneder
 

Re: Hvilket Photoshop?

Innleggav maclover11 » søn 03.05.2009 0:29

ok.. historien e at mora til en venninne tror at jeg er ute etter venninnen min, derfor skal jeg lage et bilde i photoshop der jeg kyssser en gutt..

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

En liten guide som viser deg hvordan du laster ned nyeste PS

Innleggav Nunikasi » søn 03.05.2009 15:29

Her skal jeg lage deg en kort og enkel guide på 7 trinn som forklarer deg hvordan du skal laste ned en demo (Trial) kopi av Photoshop Creative Suite 4 Extended** (CS4) fra Adobe* sine nett-sider.

Denne demoen vil kun fungere i 30 (tretti) dager, og du vil trenge å aktivere programmet etter at disse dagene er over. Dette gjør du ved å kjøpe programmet.

*Adobe; De som lager og publiserer programmet. Deres sider er hvor du skal gå igjennom for å laste ned en demo (Trial) versjon av Photshop CS4 Extended**

**Extended; Når du kjøper programmet så får du valgt mellom å kjøpe den vanlige versjonen, og om å kjøpe Extended versjonen, som da er dyrere. Demo-versjonen er da extended for å kunne gi brukeren full utnytte av programmet. Denne gir noen fordeler som kan leses her: http://www.adobe.com/products/photoshop/compare/

Så, la oss begynne!

1.
Alt starter naturligvis med at du åpner din favoritt nett-leser, altså, Safari, Opera, Firefox, eller kanskje også Camino, jeg vet ikke, men du vet. Programmet du bruker til å gå på internett med!

2.
Nå skal du få love til å dra muse-pekeren, opp fra docken, til der du skriver inn hvilken side du skal til. I dette tilfelle, siden du nevnte, altså http://www.adobe.com/downloads
Når siden er lastet, fortsetter du til 3.

3.
Nå ser du mange programmer litet opp på Adobe-siden jeg fortalte deg om tidligere, i innledningen.
Ikke frykt. for det eneste du trenger å bry deg om er der det står "Photoshop CS4 Extended" som da er rett under høyre hjørne. Dra musen over, og noen valg vil dukke opp:

Fig1.0Bilde

Trykk nå på "Try" og vent til den nye siden er lastet. Fortsett deretter til 4.

4.
Yo yo makkaflow.
Hvis de største bokstavene på siden sier "Download Adobe Photoshop CS4 Extended" så har du kommet til riktig side, og du kan da få lov til å fortsette! :D

You see, når du skal laste ned noe fra Adobe, så må du selvsagt ha deg en brukerkonto fra Adobe.
[b)Hva? Hva sier du? DU HAR INGEN BRUKERKONTO?[/b] Ikke frykt, for nå skal jeg vise deg hvordan du skaffer en! :D

Dra synet ditt over til denne delen av siden:
Fig1.1Bilde
les..

Nå trykker du rett og slett på "Create an Adobe account", altså, den gule knappen:
Fig1.2Bilde

Når den nye siden er lastet så tar du deg en tur til 5.

5.

Dette er da registrasjonsformen du skal svare på for å lage en brukerkonto, slik at du kan få lastet ned Photoshop CS4 Extended Demo (Trial).

Svar på disse, og spessielt e-posten må være korrekt, for denne skal du bruke hvis du har glemt passordet til brukeren:

Fig1.3Bilde

--

Nå skal du svare på et par spørsmål:

Fig1.4Bilde

--

Trykk på knappen "Continue":

Fig1.5Bilde

og FFS OMFG, ikke glem å lese deres "Terms of Use and Privacy Policy"! (hehe)

Når du har klart dette lange trinnet, så kan du fortsette til trinn 6. men hvis du IKKE har klart det, så kommer denne snille siden til å fortelle deg hva du gjorde feil! Den vil da skrive, med rød tekst, hvor du gjorde feil, og på toppen av siden så vil den fortelle deg hva du gjorde feil, inni denne gul ruten:
Fig1.6Bilde
Fig1.7Bilde
Rett opp feilene og fortsett til 6.

6.
Nå har du altså klart å lage en brukerkonto hos Adobe! Gratulerer! :-)
Nå har du kommet til den siste siden du skal på.
Fig1.8Bilde

Fin denne ˆˆˆˆˆˆ og trykk der det står "SELECT" med store bokstaver =_=

Jeg antar du er Norsk og bruker mac, så da velger du rett å slett "Norwegian | Mac | 1.04 GB", og ja forresten, du må ha over 2 GB til sammen, for å laste ned og innstallere:

Fig1.9Bilde

Trykk nå på "Download"-knappen:
Fig2.0Bilde

Hvis du nå bruker Opera* som meg, så kommer denne opp:
Fig2.1Bilde

Men hvis du bruker Safari og Firefox og de fleste andre (tipper jeg) nett-lesere, så vil Adobe Download Manager dukke opp

Safari**:
Fig2.2Bilde

Firefox***:
Fig2.3Bilde

*Opera: Versjon 10.00 Alpha Build 6166
**Safari: Versjon 4 Public Beta Build 5528.16
***Firefox: Versjon 3.0.10

Denne vil nå bli lastet ned til din HDD (Harddisk). Ikke gjør noe med filen* før den er 100% lastet ned.

*filen en .DMG fil. En Apple Disk Image. Denne åpner du ved å bare dobbel klikke den, men først må du vite hvor du har lagret den. Når den er åpen, så vil den vises under "Enheter" i Finder:

Fig2.4Bilde

7.
Nå som du er ferdig med å laste ned, og det står 100%, kan du dobbel-klikke på filen som ser slik ut:
Fig2.5Bilde
Ett lite vindu vil komme opp som viser deg en oppdatert status om hvordan den åpnes. Etter det vil et Finder vindu komme opp, og du kan da tenke deg hva du skal gjøre videre!


Jeg håper du forstår hva du skal gjøre videre, og hvis ikke, så svarer du bare her i tråden, så skal jeg hjelpe deg! :)


Med veldig vennlig hilsen
Nunikasi :-D

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Hvilket Photoshop?

Innleggav maclover11 » søn 03.05.2009 16:16

jeg forstod det før du skrev innlegget, spr. mitt var hva jeg skulle laste ned..

Noen som vet om et gratis alternativ??

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Hvilket Photoshop?

Innleggav iRemote » søn 03.05.2009 16:34

Omg, Håkon (maclover11). Last ned etter guiden som er idiotsikker, og ekstremt bra! Kudos skal du ha Nunikasi! prøv i 30 dager! Simpel as hell!

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Hvilket Photoshop?

Innleggav maclover11 » søn 03.05.2009 18:16

ja.. jeg har gjort det, men jeg vil ha et gratis alternativ som jeg kan bruke etter 30 dager.. omfgkmloir

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Hvilket Photoshop?

Innleggav krsk0 » søn 03.05.2009 20:45

http://alternativeto.net/ velg mac også photoshop.
medlem i 184 måneder
 

Re: Hvilket Photoshop?

Innleggav Nunikasi » søn 03.05.2009 21:10

maclover11 skrev:jeg forstod det før du skrev innlegget, spr. mitt var hva jeg skulle laste ned..

Noen som vet om et gratis alternativ??


Førsteposten din sier klart og tydelig at du leter etter en Photoshop, og det eneseste programmet som finnes som heter Photoshop er det Adobe lager. Du spurte om Photoshop, og jeg ga deg photoshop..
Leter du etter et gratis alternativ til PS, så må du jo skrive det!

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Hvilket Photoshop?

Innleggav krsk0 » søn 03.05.2009 21:19

Du har jo elements, "vanlig" (denne for du ikke trial av) og extended.
medlem i 184 måneder
 

Re: Hvilket Photoshop?

Innleggav maclover11 » søn 03.05.2009 23:22

Ja, først skulle jeg bare ha en trial, men så helt plutselig sa gud til meg at jeg måtte finne et gratis alternativ.. med andre ord: Jeg skiftet mening

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Hvilket Photoshop?

Innleggav Nunikasi » søn 03.05.2009 23:25

Jaja, gud sier mye rart hun :-P

Du kan jo prøve f. eks. http://www.gimp.org/macintosh/ (Gimp)
Er et ganske bra alternativ

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Hvilket Photoshop? (løst)

Innleggav maclover11 » man 04.05.2009 23:14

.. Er jeg gud eller??

Gimp funket som bare jalla, takk xD

jeg tror jeg kan si denne tråden løst for min del, men hvis noen av dere fortsatt har lyst til å diskutere hvor upresist jeg har formulert meg, så værsågod.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 


Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]