Nå kjenner jeg ikke veldig godt til objektivene til Canon, fordi jeg selv har Nikon, men siden ingen andre har svart deg, så prøver jeg meg alikevel.
Jeg synes ikke skarpheten var så ille på det siste bildet egentlig. 10-22mm 1/250 lukker gir nok ikke bevegelsesuskarphet i stor grad, men prøv gjerne med lukker på 1/1000 eller mer og se om det hjelper. Blender på 9 er nok heller ikke langt unna objektivets skarpeste blennerverdi. Jeg pleier alltid å vurdere skarpheten på bildene mine i 50% størrelse, og da blir skarpheten fint perfekt, men ved 100% kan det være noe mer tåkete.
Det er også forskjell på objektiver når det gjelder skarphet, og dette vil du kunne se forskjell på ved 100% visning. Det kan godt hende at 50mm din er betydelig skarpere.
Jeg har to skarpe objektiver, Nikon 50mm 1.4 og Nikon 105mm 2.8VR. Disse objektivene er sylskarpe når de brukes for å maksimere skarphet, og da kan det bli meget skarpt selv på 100%, men mine andre objektiver er vesentlig mindre skarpe: Nikon 18-70 og Sigma 10-20.
Når du tar slike bilder som det siste du lastet opp, bør du fokusere på lyngen (det som er nesten nærmest deg), og bruke høy blender slik som du har gjort, for å få mest mulig skarphet fra nær til fjernt.
Om du vil ha bildet skarpere, kan du behandle det med programvare for å øke skarpheten. Her har jeg brukt DXO Optics Pro til å skarpe opp: