Plakat

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen grafisk design

Plakat

Innleggav TDSzevz » søn 18.05.2008 23:19

Hei

Jeg holder på å jobber litt med en plakat.

Tanken er at den skal plottes ut på 1x2 meter og rammes inn.

Noen kommentarer?
Plakaten

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav orjanmen » man 19.05.2008 12:20

Hva er det bildet av? Ser ikke hva det er skissert (Mulig det bare er meg) Hva er det en plakat for? Så fremt den ikke henger på den plassen dette gjelder så...

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav TDSzevz » man 19.05.2008 13:16

Det var meningen at den skulle være litt nonfigurativ, men det ble kanskje litt i værste laget.

Det er en kvinnekropp liggende oppned.

Det er ikke en plakat for et produkt, men mer et estetisk utrykk, det kan hende budskapet faller litt igjennom siden kvinnebildet ble så abstrakt?

Tanken bak det hele er å si noe om livsstilen en del mennesker har, her har du et fordrukket, slørete menneske liggende. Strekkoden over munnen hennes prøvde jeg å få til å virke som et slags "burkaslør" forran munnen på henne, prøver å skape konnotasjoner mot hva vi har for et intrykk av den kulturen og trekke paraleller opp mot vår egen. Og med teksten prøver jeg jo å understreke dette. I tilleg så ligger det jo litt symbolikk i form og fargebruken.

Er det noen som klarer å lese noe av dette ut av den, eller er jeg på vidda?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav erikjostar » tor 22.05.2008 15:11

2 x 1m plakat? skal det plottes? Vet du om plotting er dyrt ? or kvalitet?
(Har bare trykket hos print24.no før men med B2 plakat. Billig greier!)
medlem i 190 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav TDSzevz » tor 22.05.2008 18:21

Tenkte plott ja

Prisen kommer jo veldig ann på hva du skal plotte på, for min del lerrett så kan det fort bli et par tusen.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav Jon » tor 22.05.2008 18:29

Ser veldig livetrace ut, syns jeg. Hadde nok jobba litt mer med kantene. Slet også med å se hva det var.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav krøllkrøllesen » tor 22.05.2008 19:28

det ser ut som hun spiller på kam, bare feil vei.

vet ikke helt. ikke veldig fan. Den ga meg ingen ting. det ble liksom litt røft bare for å vere røff? dessuten er jeg enig i live trace-kommentaren. Ikke noe farlig i utgangspunktet, men det bør gjøres med flid likevel. i alle fall sånn at det passer fonten litt bedre.

men ideen er god.

(du ba om kommentarer, versågod!)
Sist endret av krøllkrøllesen den tor 22.05.2008 19:56, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav Åsmund » tor 22.05.2008 19:45

Jeg klarer ikke å se hva det skal forestille, og får ingen mening ut av den plakaten, desverre.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav OleUtne » tor 22.05.2008 20:28

Hva er formålet med "plakaten"?

Er det en plakat for et produkt, og er det meningen at den skal være salgsutløsede (type: reklame)? I såfall vil det naturlig nok være en fordel at budskapet er tydelig og lett å oppfatte.

Om meningen er å bruke det som abstrakt kunst i stua, stiller saken seg i et helt annet lys. Jeg har sett mye rart av kunst, som symboliserer ting man aldrig ville gjettet seg til. I et slikt tilfelle, er det viktigste at det gir deg noe!

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav sortebill » tor 22.05.2008 21:42

Dette kan bli noe i fremtiden men her trengs mye arbeid. Typografien er svak, komposisjonen er ikke noe å skryte av og det ser veldig live trace ut, men jobb videre med det så kanskje det blir noe, men sli kdet fremstår nå kan du like gjerne plotte en svart firkant...

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav TDSzevz » tor 22.05.2008 22:50

Flott :-)

Takk for tilbakemeldinger.

Sirkel:
Det er nok inne på det andre punktet ditt. Og jeg synes det er viktig at den sier andre noe også, ikke nødvendigvis det samme som jeg legger i det, men at det er et fortolkningspotensiale der.

Sortebill:
Den er ikke ferdig, så jeg håper det blir noe jeg vil kjøre ut etterhvert. Skal poste ny versjon etterhvert, har fikset litt etter noen av tilbakemeldingene noe annet småtteri.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav erikjostar » tir 27.05.2008 17:56

Bare vil si at jeg blir veldig overrasket at plotting kan være så dyrt!! :-! :-! :-!
Har undersøkt pris med en butikk som driver med digital plotting, for å trykke 10 stk plotting for A0, kan man faktisk trykke på 150+- stk med offsett trykking ( print24.no f.eks. ). Har ikke mye erfaring her, men høres litt utrolig ut..Det finnes sikkert noen der ute som kan trykke på større format kanskje? :-/
medlem i 190 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav sortebill » tir 27.05.2008 22:53

å trykke ting i små opplag er alltid dyrt..

Plott blir ikke spesielt fint heller spør du meg..

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav OleUtne » ons 28.05.2008 10:07

Det synes jeg var en veldig rar uttalelse, sortebill. Jeg har sett allt fra bannere og rollups, til bilder, bli plottet. Alt ble kjempefint, og bildene ble rammet inn og hengt opp på veggen ;)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Plakat

Innleggav sortebill » ons 28.05.2008 10:34

Min personlige mening er at plott ikke er spesielt fint, hva din personlige mening vil være er opp til deg.

Men jeg synes altså da at plott ikke er spesielt pent.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Neste

Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron