Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen grafisk design

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav iBjorn » tor 01.05.2008 22:52

Dette var veldig mye bedre! Fallskjermen er for nærme teksten, og den trenger litt finpuss. Den kan lett forveksles med symboler som har med trådløst nett, RSS og/eller kringkasting å gjøre. Kanskje en annen plassering og noe som illustrerer selve pakkene under, muligvis. Fonten sto veldig godt til selve ordet, da den har klare visuelle referanser til dråpeformen uten å bli overtydelig. Den minner meg ganske mye om Ript Cure Light. Er det den?

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav Haukevinge » fre 02.05.2008 0:17

Fonten heter "planet Estyle" fant den på DaFont. Kan hende det er en modifisert verson, men Ript Cure light er mye strammere. Det var pga. dråpeinntrykket på D´n og P`n jeg syntes den passet.
Helt enig i at kakefallskjermen er for nærme, flyttet den litt bort i stad.
Fallskjermen må selvfølgelig gå igjennom et par illustrator operasjoner siden dette bare var noe jeg slang opp i farten. Satt å stussa over at det lignet på RSS, radiosender ell, og det ble enda mer likt når den ikke var rød, så her må det pusses. Sånn i farten ser jeg også at hvis jeg bøyer "trådene" innover så får jeg noe som kan minne om et telt eller lignende "tak", som er spent opp i perspektiv (noen som ser det?), og det passer meg ypperlig siden fallskjermen skal kunne brukes til nettopp dette.


Bilde
Takk for responsen!

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav Alyce » søn 11.05.2008 14:04

Myyyye bedre!! Lurer på om du burde fylle fallskjermen med rødt sånn at den blir litt sterkere (og ikke forsvinner i små størrelser), men ellers får du bare masse thumbs up ^_^

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Forrige

Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron