Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen grafisk design

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav Haukevinge » tir 29.04.2008 2:53

bachelor oppgave om fargen rød? Hvor mye skriver du om fargen rød? Og hvorfor rød?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav sortebill » tir 29.04.2008 3:07

Ja, det er om bruk av fargen rød i grafisk design, men jeg har jobba så mye med det i det siste at jeg tror det slo litt feil ut her.. Hehe.. Litt sånn bush stil "the terrorists are looking to destroy our country, so are we"..

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav Haukevinge » tir 29.04.2008 16:30

Her er et nytt forslag, jeg syntes den forrige kan virke litt for NyhetsKanal og skytespill aktig. Her har jeg tatt bort tallet 3 og AID og fokuserer bare på THIRD.
Tanken her er at AID,hjelp, bistand osv symbiliseres igjennom den røde prikken over i`en, og ThirdWorld kommer frem ved å skrive Third og ha en jordklode i siste bokstav. Resultatet blir da Bistand (rødt) for den tredje (skrift) verden (jorda)...

Fonten er fortsatt den samme, skal prøve å åpne den litt for å se om jeg kan bruke den som en sjablong.

Hva syntes dere? Fremgang eller tilbakegang?

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav tjodolv » tir 29.04.2008 17:27

Fremgang, men jeg liker ikke fonten. Kan være noe personlig med meg altså ;)
Men ja, fremgang. Egentlig synes jeg at en hjelpeorganisasjon bør være litt "traust", og dermed at logoen (og fonten) slik den er nå blir litt for "hipp og trendy". Det kan for all del bare være meg, men om du ser på profilene til "de store", så er det relativt trauste profiler. Traust blir liksom litt konservativt, og dermed trygt. Trygghet er gjerne noe man ønsker å signalisere om man driver hjelpearbeid.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav Haukevinge » tir 29.04.2008 18:29

Ja, enig med at hjelpeorganisasjoner kanskje bør ha et litt traust look.
Men dette er IKKE EN HJELPEORGANISASJON, mitt firma lager smarte og effektive "gadgets" som gjør livet lettere å leve. Stikkord som innovativ, effektiv og fleksibilitet er hva jeg forholder meg til akk. nå. Feltutstyr og jaktutstyr er steder jeg henter inspirasjon fra til produktene også. Men jeg skal sette opp noen forslag med forskjellige fonter iløpet av kvelden, så får vi se hva som passer best?
Takk for tilbakemeldingen!

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav tjodolv » tir 29.04.2008 18:42

Aaahh, da så. Hadde ikke fått med meg det. Da fungerer nok den siste logoen din bedre for meg ja :)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav sortebill » tir 29.04.2008 19:12

Jordklode? Det var veldig klisje, altså. Kanskje du bare kan skippe hele piktogrammet å bare bruke bokstavene THIRD. Det er like greit, slike klisjeer er en uting.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav Haukevinge » tir 29.04.2008 21:52

Klisje ja, men man må nesten ha det med i testinga. Siden "world" er like viktig som third..

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav sortebill » tir 29.04.2008 21:56

Jeg ville iallefall vurdert den fonten der, den er ikke spesielt pen om jeg får si det på en ikke veldig konstruktiv måte.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav Haukevinge » tir 29.04.2008 22:58

Jeg har vurdert den fonten lenge, og jeg kommer stadig frem til det samme som deg sortebill, jeg bare finner ikke noe. Har noen en ide til font?
Blir litt jobbing her og der siden jeg driver å utvikler produktene samtidig. Så å se igjennom 2000 fonter tar litt tid og blir fort rastløs av det.. Men skal prøve.
Hva med å gjøre H`en og R`n kortere og alle med avrundede hjørner, kan det være noe?

Her er et nytt eksemplar, jeg syntes personlig at den er snillere og mer hjelpsom enn den forrige:

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav iBeatles » ons 30.04.2008 11:17

I den grad dette er et firma som selger til organisajoner, og ikke er en hjelpeorganisasjon i seg selv, så syns jeg følgende.

Å bruke ordet "third" er i og for seg ok, men som et firma burde hele navnet hvert med. AID er iallefall en viktig del av nanvnet til firmaet vil jeg tro.

Å skrive som i din siste post "third" med en jordklode i logoen, så tenker jeg mer på "third world" altå den tredje verden, som i fattig del av verden. Røde Kors og andre av firmaets "kunder" hjelper til såvel i fattige land som i katastrofer skapt av uvær osv... ikke nødvendigvis i fattige land, eller?
medlem i 191 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav ANDonym » ons 30.04.2008 12:39

Heisann!

Leste gjennom tråden og jeg liker ideen din. Synes du virkelig er på vei med de siste utkastene. Skal ikke kalle meg noen ekspert innen design, men hvordan kunne det blitt om du formet den røde i-en som et stearinlys? Her får du både inn symbolikken om håp ved flammen/lyset, mens også det innovative kommer frem som den velkjente aha-lyspæren (bare i form av et stearinlys).
Du må bare passe på å ikke få Amnesty på nakken;)

Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav iBjorn » ons 30.04.2008 12:43

Hva med et stearinlys der flammen er byttet ut med en lyspære? Behold jordkloden også. Dette blir knall!

;)

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav Alyce » ons 30.04.2008 19:10

imo burde du prøve å være litt mer 'human' med fontvalget ditt, styr unna de harde, geometriske, industrielle fontene og prøv noen litt mer humane (frutiger/gill sans-ish, noe sånt). Den siste var bedre, men fortsatt for helvetica, med firkanten over i'en og den konsistente tykkelsen på bokstavene, selv om det skal være innovativt og moderne trenger de ikke være industrielle og identitetsløse ;)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Logodesign, litt kritikk takk. (skole)

Innleggav Haukevinge » tor 01.05.2008 22:16

Kan dette være mer humant?
Endret navn til noe som beskriver produktene bedre..
drop kan jo stå for så mye, men i dette tilfellet blir produktene jeg lager kastet ut av fly med fallskjerm. Den rød kakebiten kan se ut som en fallskjerm, og jeg har faktisk tro på at om fonten er riktig, kan kakebiten forsveksles med et hjerte. Klisje... hehe

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere