CSS nybegynner

CSS nybegynner

Innleggav srb » søn 30.03.2008 14:04

Hei alle koselige mennesker-Noen som kan tipse meg om et bra sted for å finne godt stoff for nokså fersk fyr på CSS og HTML... Hvor er det lurt å begynne? ehhm, kremt. :bitchin:
medlem i 193 måneder
 

Re: CSS nybegynner

Innleggav taG » søn 30.03.2008 14:14

Jeg vil anbefale Dan Cederholms Web standards solutions. Om du aldri har vært borti html/css før bør du kanskje prøve å finne deg noen nybegynnertutorials på nett i tillegg. For selve css'en anbefaler jeg programmet Css Edit. Gir deg en grei oversikt over hva som er mulig med css og har en fantastisk forhåndsvisning som viser deg sidestrukturen og "hvilke stilsett gjelder hvor" m.m.
Dette burde være en start =)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: CSS nybegynner

Innleggav srb » søn 30.03.2008 14:27

Hei "Tag". Takk for svar. Noe å starte med ja. Jeg har egentlig startet, men finner det noe uoversiktlig enda. Jeg skal sjekke ut dette du nevner her. Takk igjen.
medlem i 193 måneder
 

Re: CSS nybegynner

Innleggav Lokehue » søn 30.03.2008 18:30

For inspirasjon & for å se hva som er mulig: CSS Zen Garden. Klikk på lenkene for å se forskjellige presentasjoner av samme innhold.

"A demonstration of what can be accomplished visually through CSS-based design. Select any style sheet from the list to load it into this page."

http://www.csszengarden.com/

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: CSS nybegynner

Innleggav martin » man 31.03.2008 15:26

I denne tråden er det en del tips som er verd å merke seg. Selv vil jeg trekke frem HTML Dog som en glimrende side å starte og lære fra.

Mvh Martin

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: CSS nybegynner

Innleggav srb » tor 03.04.2008 9:32

Takk for alle svar! Stilig!!
medlem i 193 måneder
 


Returner til CSS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron