Hvordan får jeg sett film filene på datan?

Re: Hvordan får jeg sett film filene på datan?

Innleggav thomasb » tor 20.03.2008 15:41

Fulgte det med noen CD e.l. når du kjøpte kamera? Der skal det visst være en QuickTime Component, du bør installere.

Ta en titt på følgende video: http://media2.jvc.com/camcorder/macHD.mov :)

Dersom du fortsatt ikke får det til å fungere, kan du prøve å åpne .TOD-filene med MPEG Streamclip, for så å konvertere dem til Apple Intermediate Codec, som du kan redigere i iMovie. Se guiden, Fra DVD tilbake til datamaskinen. Det er samme prinsipp.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Hvordan får jeg sett film filene på datan?

Innleggav eirik k m » tor 20.03.2008 16:31

Tusen tusen hjerteilg takk! Nå gikk det endelig! den videon gjore susen :-D

Da trenger jeg ikke mase på en stund håper jeg :-D . Men dukker sikkert opp igjen en gang. Er ikke veldig rutta på dette enda.
medlem i 192 måneder
 

Re: Hvordan får jeg sett film filene på datan?

Innleggav thomasb » tor 20.03.2008 18:50

Bare hyggelig.

Husk at hvis det er ting du lurer på i iMovie, så kan det lønne seg å søke litt i Hjelp-filene du finner i Hjelp-menyen først. Ta også en titt på Apples support-sider og tutorials for iMovie.

Finner du ikke svaret der, må du gjerne spørre her i video-forumet på Kreativ1 :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Hvordan får jeg sett film filene på datan?

Innleggav Dreijer » lør 26.04.2008 9:51

Hej Erik.
Jeg har selv et GZ-HD7AG kamera og har også haft problemer med data.
Derfor købte jeg JVC Everio share station til at overføre data. Det virker fint men DVD er optaget på DVD-R og dem kan jeg kun afspille på min PC. Det virker fint og der kommer nye menuer på kameraet når jeg kobler det til share station.
Hvis du overfører data fra kameraet (Backup til PC) til din PC, kan du med fordel afspille filerne med VLC Media player.
http://www.download.com/VLC-Media-Playe ... 67151.html
Den virker fint til TOD-filer men alle film klippene er opdelt, så man skal åbne hvert enkelt. jeg prøver stadig at finde nye løsninger, men JVC er lidt speciellt.
Håber du kan bruge det.
medlem i 191 måneder
 

Re: Hvordan får jeg sett film filene på datan?

Innleggav iBjorn » lør 26.04.2008 10:25

eirik k m skrev:...snip... Det har vel ikke noe å si at jeg har USB kabel?

iMac20 skrev:Jo det har det, du må bruke FireWire-kabel ;)


Jeg har ikke finlest alle postene i tråden så det er mulig at det nedenstående framgår av andre poster men jeg synes uansett at det er lurt å presisere at det er ikke riktig at man må bruke FireWire (ihvertfall ikke med alle kameraer) for å overføre film til Macen. Jeg åpnet bare iMovie og koblet til et JVC Everio-kamera via den medfølgende USB 2.0-kabelen, gikk inn i menyen på kameraet og valgte «Connect to device». Da kom alle klipp opp i iMovie og jeg valgte «Importer alle». That's it; ikke noe ekstra programvare, drivere eller FireWire-kabel. Jeg kjører siste versjon av Leopard med siste versjon av iMovie installert.

Når det er sagt er jeg en stor fan av FireWire.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Hvordan får jeg sett film filene på datan?

Innleggav arntss » lør 26.04.2008 10:44

Etter hva jeg får ut av video-snutten det blir vist til her
http://media2.jvc.com/camcorder/macHD.mov
så får en ikke overført HD filer til mac med firewire, man MÅ bruke USB.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Hvordan får jeg sett film filene på datan?

Innleggav iBjorn » lør 26.04.2008 11:02

Der kan du se, hadde jeg finlest hadde jeg skjønt at det var snakk om HD. Jeg var forresten ikke klar over at HD krever USB 2.0. Det er vel noe som bare gjelder enkelte kameraer og ikke alle, antar jeg.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Hvordan får jeg sett film filene på datan?

Innleggav KL » man 16.02.2009 16:14

Vekker liv i denne tråden. Har et Canon MVX45i videokamera. OSx 10.5. Imovie 09.
Med kameraet kom det en kabel som er USB. Har prøvd, lett, trykket og søkt på både kamera og nettet, men klarer ikke å finne kameraet i iMovie.
Hvis jeg skjønner denne tråden rett, må jeg ha en firewire-kabel? Eller er det noen innstillinger på videokameraet jeg ikke har skjønt? Har lastet ned kameraets manual, by the way. Den er ikke oppklarende.
Håper på svar!
medlem i 231 måneder
 

Forrige

Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]