Tilbakemelding ønskes, Ål fhs

Tilbakemelding ønskes, Ål fhs

Innleggav Giltvedt » fre 11.01.2008 18:13

Jobber for tiden med en website for Ål folkehøyskole som sårt trenger en nytt og spennende side.

Nåværende side kan ses på www.al.fhs.no. Siden er levert av Optima Network AS og har vissnok en slags avtale som de betaler for pr mnd for CMS løsning. Siden er egentlig ikke så gammel, men likevel er innholdet utdatert.

Så jeg har brukt litt tid på å jobbe med siden siden høsten, men måtte legge det til side og det tok litt tid før jeg forsatte med det. Ønsker å få tilbakemelding på siden og evt kommentarer.

- 14. Des 2007 - v 0.3 (Forside layout)
- 11. Jan 2008 - v 0.4 (Artikkel layout)
- 21. Jan 2008 - v 0.x (Slikt det ser ut nå)

PS: Jeg jobber forsatt med siden og det kan forekomme visuelle endringer underveis.

To-do-list:
- Lage header
- Footeren skal stå på bunnen av vinduet
- Gjøre endringer på CSS layouten i script (måten det er programmert i CSS for å plassere menyen og innholdet til høyre er ikke ideelt for styling)
- Fixe linjebrudd på Flash applikasjonen (henter tekst fra xml fil)
- Få Flash applikasjonen til å hente bildene på forhånd mens bilde for bilde vises
- PHP funksjoner og database (samarbeider med en)
- Renske litt i CSS "reglene" for evt rot og unødvendige
- Har planer å gjøre om sorte feltet oppe til mørk glass med svak refleks
- Prøve å finne en praktisk plass/plassering for telefonnummere og adresse
Sist endret av Giltvedt den man 21.01.2008 11:25, endret 1 gang
Grunn: Endret url adresse og la til en ny link.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Tilbakemelding ønskes, Ål fhs

Innleggav supah » fre 18.01.2008 1:00

Den ser fin ut den!
medlem i 244 måneder
 

Re: Tilbakemelding ønskes, Ål fhs

Innleggav martin » lør 19.01.2008 13:46

Her er litt synsing:
Selve artikkeluttrykket synes jeg du i stor grad har lykkes med. Litt arbeid gjenstår for å oppnå et proposjonalt forrhold mellom de ulike tekstelementene, men organiseringen ser bra ut.

Ettersom hva jeg kan se, trenger menyen litt mer styling. F.eks. fjerne punktlistevisning, øke fontstørrelser og klart uttrykke grupperingene.

Browsertweaking bør også prioriteres. Der er det kun småtterier som skal til for å få ting på plass.

I to-do-listen nevner du at du ønsker å flytte footer til bunnen av vinduet. Her er en teknikk som fungerer veldig greit

Ser også du kan ha nytte av Equal Height Columns using CSS

Uttrykk- og fargemessig ser siden frisk og attraktiv ut. Jeg er mindre sikker på mønsteret i bakgrunnen, men det er en helt personlig synsing. Min egen (gamle) side brukte også et slikt mønster i bakgrunnen, og er antageligvis grunnen til at jeg er mett på det.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Tilbakemelding ønskes, Ål fhs

Innleggav Giltvedt » man 21.01.2008 11:39

Takk for tilbakemelding martin!

Hva er det som må til for å forbedre i artikkeluttrykkingen. Sikter du på at h2 taggeren har litt for mye luft under seg? Ellers så har jeg forbedret en par ting siden sist om kanskje det er allerede ordnet?

Menyen kunne tatt seg bedre med litt mer styling, men kunne du si litt mer om hvorfor du forslår å fjerne punktlistevisningen? Å øke fontstørelsen kan ordnes. "…klart utttrykke grupperingene." - Er ikke sikker på om du sikter til den i artikkel layouten eller forsiden.

Browsertweaking har jeg jobbet litt med og har avdekket par feil hos IE7. Har ikke tilgang til IE6 og kan derfor ikke finne feil og rette det opp. Har du funnet noe som jeg kanskje har oversett?

Takk for kjekke linker for footer og høyde kolonne trikset.

Har slitet litt med å finne en passende bakgrunn og dette var det beste jeg kunne komme fram til nå. Godt at jeg er på rett spor med uttrykket og takk for tilbakemeldingen.

Nok en gang takk for tilbakemeldingen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 


Returner til XHTML/HTML



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]