Reportasjemic + vindhette m/ logo

Diskuter og kom med spørsmål om lydopptak og musikk i forbindelse med videoproduksjon

Reportasjemic + vindhette m/ logo

Innleggav jonasc » tir 16.10.2007 19:42

1. Noen som kan komme med inspill i forhold til hvilken reportasjemic jeg bør kjøpe? Har peilet meg inn på Shure VP64 og AKG-D230.

2. Jeg lurer på hvem som leverer vindhetter med mulighet for egen logo?
Leste i en videoutstyr.no brosjyre at de hadde det, men finner ikke noe på nettsiden deres.

Jonas

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Svein Bækkedal » tir 16.10.2007 20:28

Hei!

Vil anbefale deg å ta med ditt kamera til en musikkforhandler og prøve mic. Ut i fra mine erfaringer sier pris og tekniske spesifikasjoner lite om hvor god mikrofonen er. Det blir også bekreftet av fagfolk på området. Trodde først jeg måtte kjøpe mikrofon til 5-6000,00, men endte opp med :AKG-D770 til ca. tusenlappen. Den brukes av noen tv-reportere. Denne mikrrofonen fungerer perfekt til mitt kamera som er SONY FX1.
Kjenner ikke til noen som leverer vindhetter med logo.
Svein
medlem i 200 måneder
 

Innleggav Christian m » tir 16.10.2007 21:40

1. Jeg bruker en Sennheier MD46 + Fat Cat(jupp tror det stemmer) windhette, dog uten logo. Fungerer fint og micen er SOLID, kan sikkert rane noen med den...stump gjenstand :bitchin:

Videoutstyr selger Schulze-Brakel som bla har levert til NRK og VGTV.
http://www.schulze-brakel.de/englisch/index.html
medlem i 203 måneder
 

Innleggav jonasc » tir 16.10.2007 21:50

Takk for svar.. Når det gjelder mic har jeg budsjettert med rundt 1500,- pr stk (skal ha 4). Det var vindhettene fra Schulze-Brakel jeg tenkte på ja.. Får ringe i morgen å sjekke prisen.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 


Returner til Lyd / Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron