Kjøpe kamera fra www.globalmediapro.com ?

Innleggav Talle » lør 22.09.2007 8:02

Hva gjelder PAL / NTSC så ER FX1E ett PAL kamera. FX1 er NTSC versjonen.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav THB FILM » lør 22.09.2007 8:26

Du får gi en tilbakemelding til oss når du har fått kameraet da.! Lykke til med handelen.
medlem i 201 måneder
 

Innleggav aleksander » lør 22.09.2007 12:32

25% moms må man uansett legge på, og det forekommer også forenklet tollbehandling.

Edit: Hvis det virkelig er så billig så skal jeg raskt nok ha meg et HVX200!! http://www.globalmediapro.com/do/product/1946 27400 + 25% moms = 34250 + frakt, kan ikke bli så mye..
Sist endret av aleksander den lør 22.09.2007 12:55, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav gunleik » lør 22.09.2007 12:36

THB FILM skrev:
Man skal også vere klar over at alle kameraer som blir produsert blir laget i NTSC format og så blir de ombygd til PAL format til de land som bruker det tv formatet. Norge bruker PAL SECAM. Ombyggingen koster ekstra penger fra fabrikken og ser ikke bort fra at prisen da er billigere om man kjøper fra utlandet, men kjøper man da et NTSC format, så kan du jo ikke bruke det her i landet.
THB FILM


Uff THB, det ser ut til at vi ofte er uenige -;) En øl en dag? -;)
Mener ikke å være kranglete -;)

En del kameraer blir produsert lokalisert for å opprettholde pris-segmentering. Derfor er det til og med i de "nye" hd-standardene forskjell på pixelcount i 23.98 og 25 fps versjoner av den samme codec'en. (f. ex dvcpro HD)

Dette har lite med produksjonskostnad å gjøre og mye med markedssegmentering. (Noe Panny bl.a. har bekreftet med det strenge regionaliserte regimet på HVX-200, vs Varicam som er lik over alt...)

Sannsynligvis er det produksjonsmessig fordyrende å lage alle disse versjonene, men på den måten kan man opprettholde forskjellige pris- og garantiregimer i forskjellige regioner.

Dette regimet står litt for fall, ettersom vi får fullraster (og fullraster+++) kameraer og flere og flere kamerar der du setter fps selv.

Og i Norge har vi PAL. SECAM har de i Frankrike og Brasil.

Når alt dette er sagt:
Ikke kjøp et NTSC kamera!. Men det så det jo ikke ut som du hadde tenkt uanz.

mvh:
Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav THB FILM » lør 22.09.2007 18:55

Jeg registrerte meg på dette nettstedet og tenkte og bestille DVC PRO tape. Så får jeg se hva summen blir når jeg får det tilsendt.! Her koster en tape 2-300 kr. Vi må nok ha en kasse øl skal vi bli litt mere enig tror jeg.! :-) he-he. Merkelig at man i dag kan spare penger på det man tidligere ikke sparte fem flate øre på og importere nå.?? Vi som driver firma får tilbake mva avgiften på det som vi kjøper her, men får ikke igjen på det som evt blir importert. Og det er noe som sier meg at::: Hvorfor er ikke dette firmaet globalmediacom.... like mye kjent i film/videomiljøet i Norge som de importøreren vi har her. Fordi da ville alle handle import og ikke hos forhandlerne her.! VIDEo4-VIDEOUTSTYR AS- "MTV osv.osv.. vil vel gå i daglig angst for ikke og selge noe p.gra dette importfirmaet.! Men hvist alt er blitt så mye enklere og bedre så kommer ikke jeg til g kjøpe en drit fra forhandlere og importører her i landet.! For meg er det fortsatt noe som skurrer.! Vel tiden vil vise.

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav aleksander » lør 22.09.2007 19:18

THB FILM skrev:Jeg registrerte meg på dette nettstedet og tenkte og bestille DVC PRO tape. Så får jeg se hva summen blir når jeg får det tilsendt.! Her koster en tape 2-300 kr. Vi må nok ha en kasse øl skal vi bli litt mere enig tror jeg.! :-) he-he. Merkelig at man i dag kan spare penger på det man tidligere ikke sparte fem flate øre på og importere nå.?? Vi som driver firma får tilbake mva avgiften på det som vi kjøper her, men får ikke igjen på det som evt blir importert. Og det er noe som sier meg at::: Hvorfor er ikke dette firmaet globalmediacom.... like mye kjent i film/videomiljøet i Norge som de importøreren vi har her. Fordi da ville alle handle import og ikke hos forhandlerne her.! VIDEo4-VIDEOUTSTYR AS- "MTV osv.osv.. vil vel gå i daglig angst for ikke og selge noe p.gra dette importfirmaet.! Men hvist alt er blitt så mye enklere og bedre så kommer ikke jeg til g kjøpe en drit fra forhandlere og importører her i landet.! For meg er det fortsatt noe som skurrer.! Vel tiden vil vise.

THB FILM

Sier du ifra om resultatet? Om noen gidder å teste Expandore hadde det vært kult og, er et fint tilbud på HVX200 + Firestore FS-100 + CGA-D54 Batteri + Petrol Softcase PCCB-2-N For $5000, dvs 47 658 nok (inkl moms) og dette høres for min del ut som et bra tilbud, etter hva jeg har sett hos Video4 osv.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav polkaking » lør 22.09.2007 19:23

Jeg har som sagt tidligere kjøpt taper fra globalmedia, og da måtte jeg betale både mva og toll. Det ble ikke så billig som jeg hadde tenkt, selv om jeg sparte ca 3 kroner pr tape i forhold til f.eks videoutstyr sine priser.

Anywho... Jeg ble fortalt at hvx200 fra Panasonic som selges for litt over 40 lapper på finn.no, importeres fra globalmedia. Mener det er et firma fra Lillehammer som selger det.
En kompis av meg sjekket dette med videoutstyr, og de sa at om noe skulle gå galt med kameraet vil ikke Panasonic Norge ta det inn på service. Noe å ha i bakhodet...
Personlig falt jeg i Oslofjorden med et 200-kamera i sommer, og i det tilfellet var det godt å ha Videoutstyr/Panasonic Norge til å se på det. Hadde jeg ikke levert det hos dem, hadde jeg ikke fått igjen på forsikring.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav gunleik » lør 22.09.2007 19:30

Er med på en kassse, jeg -;)

Og enighet er da ikke alltid noe mål.

Men årsaken til at jeg ike hadde vært videre redd, om jeg hadde vært Video 4 - er det at det er servicen jeg betaler for når jeg handler der.

Dette blir mindre relevant på tape og kabel, men veldig på kameraer.

Raskt erstatningskamera (digi-deck/HDCAM-deck/whatever linse...) i det det skjer noe vanskelig er et veldig tungt argument for å handle lokalt.

... og jeg gjør i mot det jeg sier her, når jeg har bestilt et Red...

http://www.red.com

Cheers!

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav THB FILM » lør 22.09.2007 19:49

Som pokaking skriver, så sparte han 3 kroner på kjøp av tape fra dette firmaet.! Jeg kommer ikke til og kjøpe derifra.! Men da er vi vel enige med det at det er null og niks og spare ved og kjøpe fra dette firmaet da vel." Og det er det det dreier seg om fra min side.! MAN SPARER INGEN TING PÅ OG IMPORTERE SELV.!!!!!! Over og ut.!


THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Talle » søn 23.09.2007 10:12

At vi er enige om det ? Hvorfor i alle dager skal vi være enige om det ?

Det billigste jeg har funnet i Norge for nevnte kamera er fotovideo.no med en pris på knappe 30k.

Ifra globalmediapro får man kameraet inn hit til landet for ca 23k. Det er 7k spart. Jeg FATTER ikke hvorfor i heiteste hel... dette er så for.... vanskelig å forstå ?

Du THB har jo i flere innlegg bevist nå at du ikke har peiling på hverken import, tollregler, webbutikker eller teknikk, så at du drar en slik konklusjon på vegne av alle her inne finner jeg rett og slett kraftig provoserende. Du drar rett og slett frem løgner (hva annet var de tallene dine du serverer lengre opp i tråden ?), usannheter og har en tydelig mangel på kunnskap om det meste.

Så om du mener at man ikke sparer noenting på å importere selv, så kan du jo sende meg 7k. Bare ta kontakt så skal du få kontonret. Det er jo ingenting likevell, som DU sa.

Sånn, det var dagens utblåsning.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav THB FILM » søn 23.09.2007 11:31

Les litt lengere opp på siden og les hva Polkaking skriver om sitt kjøp av tape.!! Sparte 3 kr.! Sparer man da så mye på og importere et kamera da?Men talle,! Fint at du har peiling på dette. Om du så sparer 7K så er det ikke mye og spare om kameraet klikker og må på service.! Da har du ingen garanti her i landet. (Talle.! SUPERKLOVN)!!!!


THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Talle » søn 23.09.2007 12:13

Vel, nå er det slik at SONY ikke lengre har noe verksted her i landet uansett, så selv om det kameraet du kjøpte for 70k må på verksted må det like fullt sendes til utlandet som det kameraet jeg kjøpte ifra utlandet direkte.

Riktignok kan du kjøre 20 mil til din sony forhandler og levere det der (og bruke 500,- kr på drivstoff, og 6 arbeidstimer a kr 400,- + mva.) mens jeg må bruke 600,- kr på å sende det selv til utlandet. Men at det ikke er garanti er sludder.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav gunleik » søn 23.09.2007 14:41

Hey -;)

Chill -;)

G

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav bergasida » ons 17.10.2007 14:28

Hei

Jeg prøvde å sjekke ut Globalmedia pro (GMP) for en tid siden, noe som viste seg å være vanskelig.
Jeg kjøpte ett videobatteri der og det kom raskt og greit. Vurderte å kjøpe ett kamera der, og bad GMP om en referanse til noen i Skandinavia som hadde kjøpt kamera. De svarte bare på mailen med ett standard svar om å gå til deres spørsmål og svar side. Denne siden ga mer spørsmål enn svar...

GMP har ingen brukervurderinger på sine sider, men jeg sporet opp noen som hadde kjøpt utstyr derfra på Dvvuser sine forum sider. Ett par stykker var fornøyd men de som var misfornøyd, var til de grader misfornøyd. Fant ett Hollandsk TV selskap som hadde kjøpt ett proff Panasonic kamera fra GMP.
Det viste seg at kameraet hadde en fabriksasjonsfeil. De hadde hatt en lang e-mail korrespondanse med GMP. GMP er IKKE autorisert forhandler. Derfor omfattes ingenting av garanti. Når du klager til GMP nekter de å ta klagen til følge og sier at feilen ikke er reklamsjonsgrunn.
Det Hollandske selskapet fikk en uavhengig teknikker til å vurdere feilen og han bekreftet at det var en fabrikkasjonsfeil. Han ga også ett prisoverslag på reparasjon på 400 euro (ca 3200 kr) TV selskapet sendte dokumentet med servicevurderingen til GMP. For å gjøre en lang historie kort så fortsatte GMP å forlange alle mulige idiotisk papirerer som egentlig ikke hadde noe med saken å gjøre. Kravene ble mer og mer horrible og det endte med at de ikke gjorde noe med saken i det hele tatt.

Sendte selv en mail til GMP med kopi av korrespondansen med det Hollandske TV selskapet der jeg spurte om garanti og reklamasjon, og spurte om deres serøsitet. Fikk aldri noe svar fra GMP.

Så min konkluskjon er : GMP er ett totalt useriøst selskap som selger orginalutstyr UTEN garanti og reklamasjonsrett alt for billig.
Kjøper du og noe å får problemer tar de null ansvar, så mitt råd er: Kjøp småting der men IKKE store ting.

Har sjekket ut www. expandore.com i Singapore de har masse kundeuttalelser på sidene sine som er udelt positive. Akkurat det at INGEN er misfornøyd kan jo virke litt mistenkellig. Fant heller ingen som hadde reklamert og skrøt av god service på reklamasjoner, men som sagt masse skryt lå på sidene deres.

Prisene deres er veldig bra, men ikke så bra som GMP.... og de har masse PAL utstyr.

Snakket med en Norsk frilansfotograf. Han hadde brukt de og var meget fornøyd.
Han heter Tor Kaiser og holder til i Drammen.

Selv har jeg kjøpt to Sony PD 170 fra http://www.bhphotvideo.com i New York. Har selv besøkt i butikken og har siden kjøpt masse der. En dønn seriøs butikk med five star rating over alt. 100% trygt også etter ett kjøp.
Prisene er ca 20 til 30 prosent lavere enn Norske priser inkl. mva toll og frakt.
Har kjøpt fem trådløse Sony mic systemer derfra og de koster akkurat 50% av Norske priser.
Men ikke alt er billig der så sjekk prisen mot videoutstyr og video4 her i Norge.

Så også nå at Bhphotovideo ikke fikk lov av Nikon å selge digitalkameraer til Norge lenger!!!

Håper dette kan være til hjelp. Er selv i markedet for å kjøpe nytt videokamera, men tror jeg ender opp med bhphotvideo. Litt dyrere, men dønn seriøse.

Mvh
bergasida :-/
medlem i 197 måneder
 

Innleggav bergasida » ons 17.10.2007 14:55

Sjekket litt mer om Globalmedia Pro siste updates på nett. Fant en misfornøyd på http://www.reselle.com som hadde vært kjempemisfornøyd og skrevet det på forumet. Han hadde blitt truet med rettsak fra Globalmediapro og følte seg tvunget til å trekke innlegget. Globalmediapro består kun av en person. Telefonnummeret de oppgir i Aucland er feil (det er ingen misforståelse) De svarere ikke på mail som innholder kritikk, og nå har de begynt å true de som skriver negativt om dem. Masse historier om at de tar ingen klager til følge, og om penger som blir innbetalt uten at varen kommer.
De har også en kontoradresse i London. Der svarer ingen på telefonen og GMP er ikke registrert som leitaker i kontorbygget!!!

Mvh
bergasida
medlem i 197 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron