Kjøpe kamera fra www.globalmediapro.com ?

Kjøpe kamera fra www.globalmediapro.com ?

Innleggav Talle » tor 20.09.2007 16:58

Noen her som har erfaringer med http://www.globalmediapro.com ? Tenker og kjøpe en HDR-FX1E ifra dem, men har fått litt kalde føtter etter å ha oppdaget at dem KUN tar forskuddsbetaling (og ikke kort). Har snakket med Nordea (som er banken deres i norge) og dem har ikke info som tyder på at det er farlig (men ei heller det motsatte). Men jeg er fortsatt itvil.

Noen råd ?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav polkaking » fre 21.09.2007 10:28

Jeg har kjøpt småting som taper og kamerakoffert fra dem, og har aldri opplevd noe problemer.
(Husk at du må legge til toll på prisen.)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav svar » fre 21.09.2007 11:22

Vist de er seriøse kan man brått spare ca 10K på en del kameraer ser jeg.
Spørsmåler blir da om det er lurt med tanke på reklamasjonsrett osv.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav THB FILM » fre 21.09.2007 16:59

Hei. Sjekket litt opp ang toll o.l. Kameraet vil koste deg 53.440,- Lønner seg dårlig dette.

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Talle » fre 21.09.2007 17:05

53.440 ???!? HÆ ? Fordi ?

Det er jo isåfall over 20.000 mere enn det koster her i landet.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav THB FILM » fre 21.09.2007 17:30

Fikk noen feil tall. Du må betale 35.800.- og det er billigere en VIDEO4 og VIDEOUTSTYR NORGE.

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Talle » fre 21.09.2007 17:50

35.800 ? Fordi ? 17400,- + 660 i frakt * 1,25 = 22575,-

Jeg ringte tollen for noen dager siden, og ifølge dem var det ikke toll på dette.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav gunleik » fre 21.09.2007 18:20

Jeg har også fått vite at det ikke er toll på pro kameraer...
Har det på en mail t.o.m.

G

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Tu » fre 21.09.2007 18:43

kan ikke si noe om globalmediapro men hørt mye godt om expandore (www) som holder til i singapor. jeg og en jeg kjener tenkte på å kjøpe det kamera der da det kom og fant ut at reisen tur retur pluss kamera pluss moms blei mindre enn det kameraet kostet i norge. Hvis du har lyst å ta en uke i singapor i samme slengen trur jeg expandore er tingen :)

Edit:
betalings måter og sende måtter fra expandore (www)
medlem i 230 måneder
 

Innleggav THB FILM » fre 21.09.2007 20:15

At det ikke er toll på kameraer kjøpt i utlandet, innført til Norge, virker for meg meget rart.! Hvist det var så enkelt ville vel alle reise dit og kjøpe.? Jeg sjekket ut med Sverige, Danmark og England for noen aå siden og sparte ingen ting. HVorfor er dette frigjort nå da.? Skal ikke vere påstålig jeg da, men har mine tvil.! Hvorfor kjøper ikke alle produsenter utstyret sitt de i stedet for i Norge,???

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav gunleik » fre 21.09.2007 20:33

forsikring, garanti og service... for eksempel.

Når jeg kjøper Red One fra USA, er det amerikansk og ikke norsk lovgivning som gjelder for kjøpet.

Det er noen catch'er, i det ting går galt...

I tilleg pleier Sony/Panny og de andre å "lokalisere" kameraene, slik at du ikke kan krysse markeder med kameraene uten å betale tilsvarende "lokal" pris".

Jeg vet også ikke om det kanskje er et skille mellom "pro" og "konsum", men det ville ikke være unaturlig.

G

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Talle » fre 21.09.2007 21:12

THB FILM skrev:At det ikke er toll på kameraer kjøpt i utlandet, innført til Norge, virker for meg meget rart.! Hvist det var så enkelt ville vel alle reise dit og kjøpe.? Jeg sjekket ut med Sverige, Danmark og England for noen aå siden og sparte ingen ting. HVorfor er dette frigjort nå da.? Skal ikke vere påstålig jeg da, men har mine tvil.! Hvorfor kjøper ikke alle produsenter utstyret sitt de i stedet for i Norge,???

THB FILM


Nå har jo du kommet med to (vidt forskjellige) tall i denne tråden. Jeg antar at disse ikke tatt ut av løse lufta ?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav THB FILM » fre 21.09.2007 23:17

Nei.! Hvist du går inn på globalmediacom som du evt ville kjøpe kamera hos, så prøv og gjennomfør et kjøp ved og gå til handleliste osv så vil du få en pris med frakt og div, og da ble prisen i NORSKE KR:35.810.-
Jeg var da inne på globalmediacom og fant kameraet så klikker du på PRICE WITH TRANSPORT. Klikk så på QUOTION under TOTAL NOK så kommer du til SIGN IN, gå så tilbake igjen til TOTAL NOK så ser du at da er summen 35.810,- For da har du egentlig kommet dit hvor du bestiller kjøpet og da er alle utregninger kommet med. Håper du skjønte hva jeg mente her. Prøv så ser du om du får det samme resultatet som jeg fikk.!

Man skal også vere klar over at alle kameraer som blir produsert blir laget i NTSC format og så blir de ombygd til PAL format til de land som bruker det tv formatet. Norge bruker PAL SECAM. Ombyggingen koster ekstra penger fra fabrikken og ser ikke bort fra at prisen da er billigere om man kjøper fra utlandet, men kjøper man da et NTSC format, så kan du jo ikke bruke det her i landet. En liten tanke ved dette med kjøp i utlandet er følgende: Hvorfor kjøper da NRK sine kameraer + utstyr i Norge i steden for og ikke kjøpe det i utlandet.? Hva da med f.eks TV2 osv.osv. De ville da spare meget store summer.! Det er nok forskjell på konsument utstyr og profersjonelt. Tror det kameraet du vil kjøpe ligger i kategorien profersjonelt.

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Tu » lør 22.09.2007 1:51

Trur nok ikke det kameraet der er ordentlig PRO for den mangler XLR innganger.

men nå vil jeg reklamere mer for expandore jeg da:

Sony HDR-FX1E PAL US$2,940.00
Frakt med UPS (6 kg, fant ikke vekt på kamera så satser på 6kg er nok) US$130.00
TOTALT: US$3,070.00 = NOK 16,985.00
Norsk MVA: NOK 4,246.25

TOTALT m/mva: NOK 21,231.25

Og hvor mye kostet kameraet i norge????
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Talle » lør 22.09.2007 7:32

THB FILM skrev:Nei.! Hvist du går inn på globalmediacom som du evt ville kjøpe kamera hos, så prøv og gjennomfør et kjøp ved og gå til handleliste osv så vil du få en pris med frakt og div, og da ble prisen i NORSKE KR:35.810.-
Jeg var da inne på globalmediacom og fant kameraet så klikker du på PRICE WITH TRANSPORT. Klikk så på QUOTION under TOTAL NOK så kommer du til SIGN IN, gå så tilbake igjen til TOTAL NOK så ser du at da er summen 35.810,- For da har du egentlig kommet dit hvor du bestiller kjøpet og da er alle utregninger kommet med. Håper du skjønte hva jeg mente her. Prøv så ser du om du får det samme resultatet som jeg fikk.!

Man skal også vere klar over at alle kameraer som blir produsert blir laget i NTSC format og så blir de ombygd til PAL format til de land som bruker det tv formatet. Norge bruker PAL SECAM. Ombyggingen koster ekstra penger fra fabrikken og ser ikke bort fra at prisen da er billigere om man kjøper fra utlandet, men kjøper man da et NTSC format, så kan du jo ikke bruke det her i landet. En liten tanke ved dette med kjøp i utlandet er følgende: Hvorfor kjøper da NRK sine kameraer + utstyr i Norge i steden for og ikke kjøpe det i utlandet.? Hva da med f.eks TV2 osv.osv. De ville da spare meget store summer.! Det er nok forskjell på konsument utstyr og profersjonelt. Tror det kameraet du vil kjøpe ligger i kategorien profersjonelt.

THB FILM


Jeg har fullført bestillingen, og "sendt ordren", og står nå registrert med den, og har fått en email med betalingsdetaljer, og det er prisen som jeg nevnte lengre opp som står. Frakt blir 660,-, det er alt som tilkommer. Og selvfølgelig mva. når den kommer hit til landet da.

Men det er noe "rart" med den webshoppen dere, slik at om du surrer litt frem og tilbake så endrer den gjerne antall kamera til 2 eller flere, er nok det som har skjedd deg.

Men hvorfor skriker du da om toll osv lengre opp her ?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Neste

Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]