Kjøpe kamera som nybegynner......

Kjøpe kamera som nybegynner......

Innleggav Per Magne Gjerde » søn 26.08.2007 16:37

Jeg er helt ny og blodfersk på dette forumet, jeg har ikke lest alle inleggene, så denne tråden kan være skrevet før, men skit au... jeg fyrer løst:

Jeg er på jakt etter kamera, jeg kiket lenge på Sony sitt FX1 og FX7, men så kommer det at man bør ha stativ, bag ekstra batteri +++++. Jeg har satt mitt budsjett til 25.000,- og da bør jeg få med meg det meste av ekstra duppeditter. HD eller dvcam.... jeg skal bruke kameraet primert til dokumentar. og har behov for stativ og evnt. mygg mic.

Jeg har sterkt vurdert et Sony DSR-PD170P. Er det noen som har et godt tips i.h.t mitt budsjett?

pm
medlem i 199 måneder
 

Innleggav THB FILM » søn 26.08.2007 19:10

Hei.! Jeg ville kjøpt et brukt PD 170 som du tenker på.! Skal du lage dokumentat for fjernsyn så tar ikke NRK HDV formatet. Det er ganske enkelt for dårlig. Men kommer du opp i HD så tat de det, men da holder nok ikke budsjettet ditt. SONY UWP-C1-C2 trådløse mygger.(Meget gode) Fornuftig pris også. Bruker dem selv, og batteritiden er på 6 timer. Mange av de andre er tomme etter 2 timer. VIDEO4 har et PD-170P til salgs på bruktsiden nå.!! Men da lønner det seg og vere raskt ute, for disse kameraene går unna brukte. Du får en hel pakke for ca 30.000,- tenker jeg hvist du tar kontakt med VIDEO4 (video4.no De er importører og ligger i Bergen, og Oslo.

THB FILM & VIDEOPRODUKSJON ANS
medlem i 201 måneder
 

Innleggav THB FILM » søn 26.08.2007 19:16

Var inne på Video4 nå og de har et PD170P lite brukt med Libec TH 950 dv stativ og Petrol PCUB1 kamerabag pris: 26,500,- +mva. da mangler du jo egentlig bare Micer.!

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Per Magne Gjerde » søn 26.08.2007 19:35

takk for tips! :-)
medlem i 199 måneder
 

Innleggav gunleik » søn 26.08.2007 20:30

Du kan skyte DV på de fleste HDV kameraene og får da en "ekte" 16:9 chip på kjøpet.

Du MÅ ikke skyte HDV, selv om kameraet er i stand til det...

Men 170'en er en robust og lyssterk sliter.

Jeg ville likevel heller kjøpt en Canon ah-1, om budsjettet ditt er eks mva.

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron