Kamera til 10 000 ,-?

Innleggav homiebrotha » lør 18.08.2007 20:30

Hvilket DV kamera da?
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Christian m » lør 18.08.2007 21:51

Vassago skrev: Det bør ikke ta altfor lang tid til det kommer billigere løsninger enn HVX.

Det er ikke dyrt bare fordi panasonic vil tjene penger...
Man snakker om ett håndholdt HD kamera med muligheter for feks. over/undercranking, skyter de fleste oppløsninger/framerates feks. 720p50 som mest trolig blir sendestandard her til lands.
"Problemet" er at P2 systemet er litt forut for sin tid og blir dermed litt dyrt, men det har sine fordeler...for si det pent, da er riktignok firestore en mulighet som mange bruker, selv større proffe selskaper tørr satse på en relativt sårbar FW plugg. Rebel Media(tysk/engelsk prod. selskap) som var å filmet en freeride(sykkel) festival i sverige nylig brukte to kameraer, hdx900(om jeg ikke husker helt feil) og hvx på en dvrig eller noe slikt. Hvorfor dvcproHD, "mest" for pengene i HD verden og spesiellt egent til alt actionsport når man har hvx'n som "slowmow" cam. Begge oppsett lagret på Firestore disker.

Så skal man ha noe billigere alternativ tror jeg man risikerer å miste en del av funksjonene som gjør hvx til ett unikt kamera, selv om jeg tror P2 systemet vil falle litt i pris når evnt sony prøver seg med sitt litt hastverkpregede Xdcam ex system.

Intill videre er riktignok tape fremdeles litt "de gamle er fortsatt eldst"... :bitchin:
medlem i 203 måneder
 

Innleggav Vassago » lør 18.08.2007 22:13

Jeg er enig, og mener bare at kortbasert lagring kommer til å bli langt billigere etterhvert, så løsninger alá HVX kommer til å bli billigere, noe som blir bra. :)
medlem i 219 måneder
 

Innleggav gunleik » søn 19.08.2007 9:16

Jeg tror vi må vente lit... Fra Pana og Sony.

Sepå HVX'en:
Ta vekk DV deck'et (som jeg har brukt under2 timer på 15 mnd) og glasset:
Tipper det koster Pana 1500 kr å produsere resten.

Og hva får du uten deck og Glass+ større sensor og B4 mount?
(si 1500 kr til):
HPX 500

Sannsynligvis har enkelte av HDV kameraene og AVCHD kameraene høyere kost pr enhet i produksjon og r&d, selv om de koster mindre og tar dårligere bilder.

Sony er om mulig enda værre - isolert sett.

Greia her er markedssegmentering å noen tusen ansatte + et leverandørnettverk med servicepunkter kloden rundt.

Moral:

Jepps,du har helt rett, men det skjer ikke hos de store, før det har skjedd noe stort på toppen av produktspekteret, og der har det i grunnen skjedd nesten ingenting hos Sony og svært lite hos Pana de siste 4-6 årene.

Og nettopp dette åpner vinduet for Silicon Imaging og Red.

Når noen med produksjonskapasitet og markedsgjennomrengningskraft nok fyrer løs på 10-20.000 kroners segmentet med et Flash basert kamera, kommer det til å bli gøy -;)

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Forrige

Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]