Stativ, gode panoreringer

Innleggav Christian m » tir 24.07.2007 0:16

Joda, kvalitet koster...
Men ett sikkelig stativ er som optikk, det er ikke noe man trenger å bytte ut annenhver dag.. :-)
Sacthler DV4/6 frister veldig..
medlem i 203 måneder
 

Innleggav THB FILM » tir 24.07.2007 0:43

Dv 4, det stativet har fått bra omtale vet jeg.! Så litt på dataene på det og det vil du sikkert bli fornøyd med tror jeg.! LIBEC har kommet med nye stativer de også, med noen forbedringer.! Men spørs hva.??

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Christian m » tir 24.07.2007 20:14

Joda, libec fungerer bra det på budsjett, men er lei av treige hoder når det er kaldt og vil gjerne kunne bruke utstyret i kulda om vintern så da blir sacthler neste stopp om jeg får råd. I utgangspunktet har jeg lyst på dv6, men men...mye vil ha mer er det vel noe som heter:)
medlem i 203 måneder
 

Innleggav THB FILM » tir 24.07.2007 21:55

Alle stativer går tregere i kulde, så her er det viktig med et stativ som har hverfall to innstillinger for pan og tilt. Dvs, du kan stille inn motstand under pan og tilt i to forskjellige stillinger, og den letteste vil som regel fungere i kaldt vær.! Det er oljen i kamerahodet som blir tykkere under kulde og blir tregere. Slik er det med stativer til 40-50.000,- også.! Somen på kameraer også det samme problemet. Jeg husker i 1994, da vi lagde OL filmen så var jeg på Norefjell og tok opptak der og da var det 27,5 minus.! Motorsomen på kameraet kunne jeg bare glemme, måtte bruke manuell som.! Stativet kunne jeg bare glemme og bruke.! Så visse ting må man bare leve med.! Men under slike forhold vil det bli det samme hvilken stativ du bruker.!

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Christian m » ons 25.07.2007 2:32

THB FILM skrev:Men under slike forhold vil det bli det samme hvilken stativ du bruker.!

THB FILM

Jeg håper for all del at ett sacthler eller vinten stativ for den saks skyld som reklamerer med at dem vil fungere, hvertfall tålelig greit, i kulde?
medlem i 203 måneder
 

Innleggav THB FILM » ons 25.07.2007 2:43

Gå for et Sacthler stativ.! Lykke til.! :-)
THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav oteige » fre 14.09.2007 17:56

For oss som farter mye og må arbeide raskt så ha vekten alt å si (ja jeg vet at et tungt staiv er best) her er det snakk om mange hensyn. Er det noen som kan anbefale meg et godt, lett stativ som egner seg til å henge på kamerasekken. Jeg bruker et lett kamera (Sony fx1) Jeg har brukt et rimelig konsumerstativ til nå. Problemet er at hodet sites fort. Kan kanskje dette væe et godt valg: Manfrotto M701RC2, 745B Kit
Stativhode + MDEVE Stativ 745B?

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav THB FILM » fre 14.09.2007 18:55

Nå kjenner ikke jeg til de stativene du refererer til her, men du bør ha et med kulehode for og justere vinklingen. Ikke som et fotostativ hvor du må justere benene for og få de i vater. Det er slitsomt i lengden, og tar tid. Men vekta på stativer som er beregnet for den type kamera du evt har er blitt lettere med årene. Så vekten er nok ikke noe problem.! Men som sagt: Et godt stativ er halve jobben.!!


THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Re: Stativ, gode panoreringer

Innleggav terjejh » tir 25.09.2007 15:31

Vassago skrev:Man får jo stativer fra 1000,- og oppover, og jeg lurer rett og slett fordi jeg ikke føler meg komfortabel med å stole på forhandelerene av stativene som mener jeg må opp i 10.000,- for å få noe brukbart. Jeg HÅPER det finnes noe billigere jeg kan bruke, men trenger altså litt input. :)

Jeg har nylig investert i et Libec Libec LS-38(2A) med midtspreder og golvspreder. Et godt, solid budsjettstativ med god testomtale:
http://video4.no/index.php3?ID=Produkte ... ounter=641
http://www.dvuser.co.uk/content.php?CID=150

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Forrige

Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron