HVX-200

HVX-200

Innleggav jarandmi » søn 01.07.2007 3:22

Er HVX-200 det billigste HD (ikke hdv) kamera som finnes på markedet i dag? Er det gått ut på dato, og det regnes med å få en erstatter snart, eller er det fortsatt topp moderne?
medlem i 208 måneder
 

Innleggav THB FILM » søn 01.07.2007 8:52

Det er det billigste og beste på markedet nå ja.! Det vil sikkert komme en ny model etter denne, med noen forbedringer under veis.! Kameraet har fler opptaksmodus/Format/ og velge mellom. He får du ekte HD. Og Final Cut og Avid har støtte for DVC-PRO formatene.Jeg selv kjører på DVC-PRO 25 og dette formatet komprimerer 4-1-1 mot DV-CAM som har 4-2-1 Brodcast har 4-2-2 og full farve oppløsning. Du har med dette kameraet også opptak på P2 kort hvor du kan velge opptaksformat, men her er det like billig med disk som heter FS-100. Eller kan du kun gjøre opptak på dv da med tape.! FOTO/FOKUS på Lillehammer selger dette kameraet for 41.500,- imkl mva, og det er ca 25% billigere en f.eks VIDEOUTSTYR AS, VIDEO 4 Kan muligens selge for samme pris da de altid gir gode tilbud. Kort sagt et knallkamera.! Jeg skal over til HD etter hvert og uten tvil kommer jeg til og kjøpe dette kameraet.!

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav gunleik » søn 01.07.2007 11:44

HVX er et godt og driftsikkert kamera. Med 16GB P2 kort ute og svært gode pakkepriser hos f.eks. video4 er det lite å lure på, om du ikke har mer lyst på XDCAM eller en hpx-500

Godt fornøyd med Firestore, men jeg ville anbefale en god felt-monitor. F. eks. Panasonics 17"

mvh:
Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron