Kjøpsråd til nytt kamera

Kjøpsråd til nytt kamera

Innleggav svar » ons 09.05.2007 18:34

Heisann

Jeg har veldig lyst på et godt videokamera som har god bildekvalitet.
Har tenkt å legge litt penger i det (må bare få betalt med mac proen først)

HD og ekte 16:9 er spesifikasjoner jeg setter høyt i tilegg til god bildekvalitet og lyd.

Har sett på Sony HDR-FX7E og Canon XH-A1

Noen som har noen erfaring med disse eller tilsvarende?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav TigerOla » tor 10.05.2007 18:44

Av disse to ville jeg helt klart gått for Canon. Forskjellige framerates og BNC-ut er fint å ha. I tillegg har du en egen iris-ring rett på objektivet!

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav svar » fre 11.05.2007 1:23

Men en ting jeg stusser på, har hørt mye negativt om HDV formatet, er det så elendig som enkelte vil ha det til?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav TigerOla » fre 11.05.2007 2:33

Kommer an på hva du sikter til. Om du tenker å gjøre mye etterarbeid som veldig massiv fargekorrigering, er jeg redd du blir skuffet. Med XL H1 opplever jeg mye "støy" på bildet - men det er kanskje ikke til å unngå uansett.. ?

Bildene har høy oppløsning, og du får egentlig gjort ganske mye med det, i den grad det er komprimert veldig hardt.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav iDarkstar » ons 30.05.2007 15:22

Hei, Jeg bryter meg litt inn i samtalen jeg om det går greit :)

Hei forresten! Jeg er veldig ny her på sida, har egentlig ikke drevet så mye med video! Jeg er en stillbildefotograf som har lyst å teste ut nye ting! Jeg har sett litt på Canon XH-A1. Men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg vil ha. Fotoutstyret mitt er ganske "high end" om jeg skal kalle det noe. Men jeg tror i teorien det ikke gjør meg noe bedre med filminga.

Noen som kan hjelpe meg?

Takk på forhånd
medlem i 227 måneder
 

Innleggav annern » fre 01.06.2007 10:34

svar skrev:Men en ting jeg stusser på, har hørt mye negativt om HDV formatet, er det så elendig som enkelte vil ha det til?


HDV blir nok aldri et format til profesjonelt bruk. Men dette betyr ikke at kameraet ikke kan brukes, ettersom det også kan ta opp på DVCAM.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav terjejh » fre 01.06.2007 12:33

Jeg gikk lenge og ventet på at Canon A1 skulle komme. Men det ble noe for tungt å bære med seg i ryggsekken på turer, slik formålet mitt var, samt litt i dyreste laget. Så kom det lettere Sony FX7, som jeg valgte. De har begge god optikk med 20x optisk zoom og optisk billedstabilisator, begge deler en forutsetning hos meg. Ellers kan være noe +- etter smak og behag. Canon er vel litt mer lyssterkt, Sony har lang batterilevetid pga 3xCMOS teknologi (det første i sitt slag). Det jeg savnet på begge var S-Video IN for å kunne konvere mine analoge Hi8 opptak til DV25 gjennom kameraet (uten ekstra konverter). Konklusjon, både A1 og FX7 er nok så langt (blant) de beste 1080i HDV prosumer videokameraer i sin (pris)klasse.

.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere