Studio monitorer - nEar 04

Diskuter og kom med spørsmål om lydopptak og musikk i forbindelse med videoproduksjon

Studio monitorer - nEar 04

Innleggav reisendeMAC » ons 29.11.2006 22:51

Noen som har erfaring med med aktive studio monitorer? Overveier å kjøpe nEar 04 fra ESI, pga av prisen, men kjenner ikke så godt til lyden i dem. Har tidligere brukt Genelec og vært godt fornøyd. Noen som har en erfaring av hva som er bra?
medlem i 218 måneder
 

Aktive Monitorer

Innleggav AlexJoyce » ons 29.11.2006 23:28

Er veldig fornøyd med Yamaha og Genelec, men nå har jeg aldri jobbet med noe annet enn det, så det blir vel litt feil å rakke ned på noe annet :rolls eyes:
medlem i 197 måneder
 

Innleggav wbmac » tor 30.11.2006 12:43

Vel, i den grad min erfaring er relevant;

Har selv nEar 05 og synes de fungerer bra.

MEN;

- Jegvet ikke hva som er forskjellen mellom nEar04 og -05, og
- jeg har ikke noe måleutstyr for dette slik at mitt inntrykk er rent subjektivt =-O
medlem i 224 måneder
 

Innleggav reisendeMAC » fre 01.12.2006 0:32

nEar04 har vel kun forsterker i den ene høytaleren, mens nEar05 har en i hver og dermed større effekt, samtidig som den har litt flere tilkoblingsmuligheter. Godt å høre at du er glad for dine!
medlem i 218 måneder
 

Innleggav OleKristian » søn 03.12.2006 17:45

nEar 05 har XLR inn i tillegg til jack/TRS og er litt kraftigere.
Nå skal det sies at disse høyttalerne/monitorene ikke er på høyde med Genelec/Yamaha, men da snakker vi også om to HELT forskjellige prisnivåer.

nEar 04 og 05 er vannvittig bra i forhold til prisen. Hadde du puttet på 10.000 kr til for å kjøpe et par med Genelec hadde du vel uansett forventet å få litt mer ... ? :-)

http://www.ibsenstudio.no/cart/products ... vGrpSub=29
medlem i 208 måneder
 


Returner til Lyd / Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron