Speilrefleks fra Ebay/utlandet?

Speilrefleks fra Ebay/utlandet?

Innleggav Hizzz » søn 04.03.2007 10:31

Er det noen som har forsøkt seg på å kjøpe digital speilreflekskamera fra Ebay? Jeg ser det er enkelte butikker (i Hongkong alle som en...) som selger der som også garanterer å dekke mellomlegget for toll osv.

Eller har noen tips om andre utenlandske butikker med gode priser på digitalkameraer?

Jeg vurderer Canon Eos 400D eller Nikon D80 - og begge er jo betraktelig billigere å kjøpe gjennom Ebay, selv med portoen som påløper. Særlig dersom man kjøper pakkene med linse, minnekort og blitz...

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Polymorph » søn 04.03.2007 11:06

http://www.bhphotovideo.com

Vet ikke om kameraet er noe særlig billigere, men enkelte linser og særlig blitzen til Nikon er billigere.

Tror SB600 er 1000kr billigere.
Nye Nikkor 70-300mm 4-5,6 VR er vel en 2000kr billigere enn i Norge.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Åsmund » man 05.03.2007 20:00

Jeg har kjøpt Nikon SB800 blitz fra Cameta Auctions, på eBay. De er eBay Power Seller og har tusenvis av positive kommentarer, de selger nye produkter (butikk). Anbefales på det varmeste. Enkle å handle hos og rask levering! Fikk blitzen i løpet av en uke etter at jeg betalte. :) (Sparte 1000,- kr selv med frakt tollgebyr og moms!) Cameta er amerikanse og selger med amerikansk garanti.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav OlafG » man 05.03.2007 20:21

Når jeg bestilelr fra online i USA så bestiller ejg fra adorama.com. Utorlig deilige priser der. Satt samme følgende for litt over 14.000

Nikon D200 Digital SLR Camera, 10.2 Megapixel, Interchangeable Lens, Nikon U.S.A. Limited Warranty

Nikon MB-D200, Multi-Function Vertical Grip / Battery Holder for the D-200 Digital Camera. (Batteries Not included)

Nikon EN-EL3e Rechargeable Li-ion Battery Pack for D50, D70, D70S, D100, D200, Digital SLR Cameras, and MB-D200 Multi-power Battery Pack x4

SanDisk 2 GB, 60x Speed Ultra II Compact Flash Memory Card. x2

Adorama Digital Media Storage Aluminum Case for Four Compact Flash Cards

Adorama 4 AA Nickel Metal Hydride (NiMH) 2700 mAH Rechargeable Batteries with 4-Hour AA & AAA Quick Charger, 110/220 volt.

Nikon SB-800 TTL AF Shoe Mount Speedlight, Guide Number at ISO 100, m/ft. 56/184 at 105mm Setting, USA Warranty.

Lowepro CompuTrekker Plus AW Photo Backpack with Compartment for Notebook Computer, Black.

American Recorder Technologies CO-2 with 5 Refill Cylinders and Nylon Case

Zeiss Portable Lens Care System for all Camera Lens & Spotting Scope Glass

Adorama Professional Lens Cleaning Kit

Pro-Line Pro Pads, 4" x 4" Ultra Soft, Lintless Wipes, Pack of 100.
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Hizzz » man 05.03.2007 21:07

Jeg har aldri forsøkt meg med sånne utenlandsinnkjøp - har dere noen erfaring med hvor mye jeg må legge på i toll osv?

Edit:
Så forresten av Adorama var 3000 billigere på Canon 400d + linse enn Fotovideo.no... Men så går det jo noen lapper i frakt - og en del i toll?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Åsmund » man 05.03.2007 21:31

Canon 400D:

- Opptill $ 50 i frakt.
- 25% mva på hele beløpet inkludert frakt.
- ca 100 kr i fortollingsgebyr
- 0 kr i toll, fordi slikt utstyr er tollfritt

Tror dette er det du må regne med. :-)

Adorama er en kjempeflott butikk. Enormt utvalg!

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav keiserjohn » man 05.03.2007 21:48

Jeg har bestilt mye utstyr fra USA.

Men noe jeg ikke er så posetiv til er bestilling av apperater. Man får ikke den norske Reklamasjon retten som er på 5 år.
Jeg har kjøpt en del linser, og en del brukt fotoutstyr som lamper, og mellomformat kamera i sin tid.
Men skal jeg kjøpe nytt kamera så liker jeg den norske kjøpsloven.
Den er helt klar verdt de pengene ekstra.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Hizzz » man 05.03.2007 21:57

Plusser jeg på 25 prosent mva, tollgebyr og frakt er det jo ikke langt unna norske priser. Og da gidder jeg selvfølgelig ikke å kjøpe i USA.

Jeg er nok ikke akkurat på markedet etter linser foreløpig. Når jeg kjøper, er det første gang jeg går for digital speilrefleks (har hatt film-speil en gang i middelalderen).

Men jeg tar noen foto til bruk i blad. Vi hyrer stort sett inn meget proff fotograf til de bærende bildene, men det blir en vel stor overgang til de bildene jeg tar med kompaktkamera... (Og jeg kan ikke ta bilder innendørs, ettersom blitsen rett og slett er for dårlig)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav keiserjohn » man 05.03.2007 22:02

Ja, blitzen på kompakt er generelt veldig dårlig. Og i tillegg sitter på det værste stedet for en lyskilde.
Det kjipe er at den innebygde blitzen på digitale speilrefleks også er dårlige.
Jeg anbefaler en ekstern blitz og evt en off-shoe camera cord. For litt mer fleksebilitet. :D

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Hizzz » man 05.03.2007 22:05

Ekstern blitz er en av hovedgrunnene til overgang til speilrefleks. Så en pakke må jo både ha en grei linse, blitz og et greit minnekort.

Men jeg er ikke så kravstor, så jeg titter på bruktmarkedet også for tiden :-)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Åsmund » man 05.03.2007 23:21

Største fordelen jeg ser med en ekstern blitz er at man kan rette den i taket innendørs og få et utrolig mykt lys, samt til å lette harde skygger i sterkt sollys. :) Det er iallfall det jeg bruker min til.

Kamera er kanskje like greit å kjøpe i Norge, men som nevnt sparte jeg altså 1000 kr på å kjøpe blitz hos Cameta inkludert mva, tollgebyr, frakt. Går du for D80, så har iallfall Cameta blitzer til den. Adorama har vel helt sikkert alle blitzene til Cannon også og nesten like lave priser som Cameta.

Jeg kjøpte D70s i Norge, Blitz hos Cameta (USA), og veske (Crumpler 7 million..) hos Adorama (fikk den i gave da). :)

Hvis du kjøper D80, bør du velge enten SB600- eller SB800-blitzene.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Canon D400 på ebay?

Innleggav Rickyboy » fre 13.07.2007 22:58

Hei kjøpte du deg kamera? Vurderer å gjøre det samme..
medlem i 226 måneder
 

Innleggav iAperture » fre 13.07.2007 23:02

OlafG: Alt det der for bare 14.000,- :O ?

Med moms og hele pakka?

Btw, Åsmund, du som pleier å handle hos Adorama, hva er greia med "back-order" på en del av nikons objektiver for tiden? Har du noen anelse om hva som skjer der? :)
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Åsmund » fre 13.07.2007 23:27

Back order betyr at butikken er tom på lageret, at de har bestillt varer fra importøren/distributøren uten å ha fått noen tidsangivelse på når produktene kan ventes. På godt norsk "utsolgt". :)

Dette er gjerne på populære objektiver som Nikon ikke klarer å produsere nok av, og det er ofte ventelister på de. Dvs du blit satt på venteliste hvis du bestiller.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav iAperture » lør 14.07.2007 11:15

jaja, regna nesten, nesten, med det. Blir en stund til 70-200 entrer huset da gitt :P
medlem i 211 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron