Spiral tekst

Spiral tekst

Innleggav Froskus » fre 13.10.2006 23:50

Hei!
Jeg skal skrive inn en sangtekst, men den skal ikke bare skrives på en sånn vanlig og "kjedelig" måte.
Teksten skal være på en spiral. Du skal liksom snurre arket for å kunne lese teksten. Men jeg får ikke dette til.
Vet at jeg kan bruke pentool til å lage en spiral i PS, og så bruke den til path til teksten. Men jeg klarer ikke å lage en sånn perfekt spiral på frihånd.
Er det noen som vet om en lett måte å gjøre dette i Photoshop, Illustrator, iWork eller MS Office 2004.....eller ett eller annet program?
medlem i 212 måneder
 

Innleggav youdecide » lør 14.10.2006 0:03

Velg "spiral" verktøyet i illustrator og bare øk hvor mye denne skal "spinne" ved å dobbeltklikke på "arket" etter at verktøyet er valgt.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav wanvik » lør 14.10.2006 0:03

Dette er ihvertfall veeeeldig enkelt i Lineform (trenger nok ikke noen forklaring engang), og er nok ikke så vanskelig i Illustrator heller.

Metoden i lineform går stort sett på å sette font som "brush" på formen du har laget såvidt jeg husker. Jeg er nesten så langt fra en ekspert i Illustrator som det går an å komme, men jeg går ut ifra at det ikke er helt usannsynlig at det er noe lignende som skal gjøres der også :)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav youdecide » lør 14.10.2006 0:10

wanvik: bruker du Lineform? Hva synes du? Har det noe for seg? Snakker det sammen med illustrator på en god måte?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav wanvik » lør 14.10.2006 1:34

Bruker vil være å ta hardt i.
Jeg lasta det ned og har lekt litt med det i noen timer. (Gratis, var vel en demo som fungerer som fullversjon i 3mnd tror jeg.)

Er desverre alt for fersk på design, og spesiellt vektorer, så jeg er egentlig ikke i posisjon til å uttale meg.

(Men akkurat det med spiraltekst viste jeg :D )

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron