Adobes arbeidsflyt for digitale magasiner

Adobes arbeidsflyt for digitale magasiner

Innleggav KDN » lør 24.07.2010 9:03


Wired lanserte tidligere i år en digital versjon av magasinet på iPad ved hjelp av InDesign og diverse andre Adobe verktøy. Adobe har nå pakket det hele sammen til en oppdatering som blir tilgjengelig på Adobe labs i løpet av august/september.

Designere har da mulighet til å designe et standardlayout i InDesign får så å legge til interaktive elementer som 360 graders visning av elementer og video. Man eksporterer så det hele til et nytt filformat som vil inneholde alle interaktive elementer og eventuelle lyd/video filer.

Ved hjelp av et verktøy i pakken som heter ”Digital content app” kan man så publisere det hele til iPad.

Video av den nye arbeidsflyten:



Du kan følge Adobe sin digitale publiserings avdeling på twitter for mer informasjon om når det hele blir tilgjengelig - @AdobeDigitalPub

Kilde: blogs.adobe.com/digitalpublishing
Sist endret av KDN den lør 24.07.2010 10:58, endret 2 ganger.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Det skjer veldig mye

Innleggav Amishen » søn 25.07.2010 14:35

Det skjer veldig mye spennende på dette området i dag. Men jeg synes fremdeles ikke at man virkelig har fått det til. For meg ser det ut som om disse magasinene prøver å kopiere internett, men som en lokal app på iPad. Det er jo greit nok, men det er på en måte ikke nok. Dessuten mangler det litt av den følelsen man har når man blar gjennom et magasin. Det at man kan lete og oppdage nye ting. Den følelsen savner jeg. Jeg klarer ikke helt se den følelsen i denne videoen heller (altså med tanke på grensesnittet i det programmet for iPad).

Men dette er jo bare begynnelsen, så det kommer nok. Dessuten tror jeg ikke at det er nok å bare plassere et bilde/video en plass også kalle det interaktivt. Ja, det er jo det, men langt fra så interaktivt som det burde vært. Jeg tror "sidene" i et magasin må bli mye mer dynamiske i sin layout. Det har den muligheten.
Sist endret av Amishen den søn 25.07.2010 14:37, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Enig med du,

Innleggav » tir 27.07.2010 3:10

Enig med du, Amishen.

Kjøpte Wired sin app, og selv om det funker greit nok må jeg innrømme at det føles mer behagelig å lese en bok i Apple sin iBooks-app.

Når det er sagt føles Wired-appen mer som en blad enn internett, men kanskje iBooks-appen tar deg enda nærmere den rette "følelsen".

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Den beste brukeropplevelsen

Innleggav KDN » tir 27.07.2010 9:42

Den beste brukeropplevelsen jeg har hatt til nå med et "digitalt magasin" er iPad appen Flipboard.

Som dere også nevner, så synes jeg Wired er lite intuitivt med både horisontal og vertikal scroll uten god indikasjon på hvor du skal.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 


Returner til Artikler (Kreativ1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron