Apple lanserer Aperture 3

i løpet av 24t, kanskje ..?

Innleggav hansingehagen » tir 09.02.2010 20:15

Er vi heldige så får vi en aktiveringskode for oppgraderingen i mail i løpet av 24 timer ....

Aperture Trial - Upgrade Activation Key
Serienummer for å aktivere oppgradering
Aktiver øyeblikkelig prøveprogramvaren med programmer, prøveprosjekter og elektronisk dokumentasjon

kr 849,00
Aktiver prøveprogramvaren øyeblikkelig.
Sendes ut: Within 24 Hours via emai

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Aperture og iPhoto

Innleggav measin » tir 09.02.2010 21:56

iPhoto ´08 skal være versjon 7,xx så skule da fungere med Aperture. Tenker det eventuelt er et problem med prøve versjonen av Aperture som jo heller ikke tillater import av Aperture 2 biblotek.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Oppgradering online fungerte

Innleggav Torbjørn Vik Lunde » ons 10.02.2010 8:41

Oppgradering online fungerte perfekt og nå er «up and running».

Veldig fornøyd med denne oppdateringen. Har akkurat passe med nye ting som gjer at eg får fleire muligheter, uten at programmet oppleves like kompleks og rotete som Lightroom.

Særleg denne multimedie-video-lyd-kollasj funskjonen ser eg fram til. Har ofte hatt lyst til å lage slike, men vært veldig usikker på hvilke verktøy jeg skulle brukt.
medlem i 174 måneder
 

Re: Apple lanserer Aperture 3

Innleggav Talle » ons 10.02.2010 9:20

Jeg har kjøpt oppgradering online, lastet ned. Og aktiveringskoden kommer iløpet av få minutter.

Men for de av dere som ikke har oppgradert enda så ville jeg ventet om jeg var dere. Det florerer av bugs i programmet foreløbig (selv om det allerede har kommet en oppdatering), så jeg har bare lagt ned programmet og lar det ligge inntil det fungerer som det skal. Jeg tar ikke sjansen på å rote til bildearkivet mitt.

Synes det er for dårlig av apple at dem skal slippe programvare i denne klassen som inneholder så banale feil (det handler om ett keyword vindu som popper opp, og låser keyword delen slik at du må stoppe / starte programmet igjen, det handler om at du ikke får slettet bilder (dem slettes ifra arkivet med ikke ifra disken osv).

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Takk for tipset da venter

Innleggav nathmac » ons 10.02.2010 11:11

Takk for tipset da venter jeg en liten stund til, har jo ventet så lenge allerede så det får jeg klare. Er mest spent på video biten. Spent på om jeg slipper å bruke iMovie for arkivering av video..

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Den delen er jeg også

Innleggav Talle » ons 10.02.2010 11:24

Den delen er jeg også veldig spent på. Men jeg har ikke turt å teste den enda. Det kom en oppdatering igår kveld som omhandlet en feil med video delen i programmet, så jeg venter ihvertfall noen dager til og ser om det kommer rapporter om flere problemer, og evt. nye oppdateringer.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

@measin Ok. Tøft det var

Innleggav djhalleu » ons 10.02.2010 17:52

@measin

Ok. Tøft det var bra. Trur likevel eg skal prøve å teste ut selve programmet uten å fikle med iphoto. Eg har ikke bruk for aperture i hverdagen, men eg har lyst å prøve hva de kan klare.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Apple lanserer Aperture 3

Innleggav Cybbe » ons 10.02.2010 18:40

Skal sterkt vurdere å migrere fra iPhoto til denne utgaven av Aperture. Har holdt litt tilbake tidligere da jeg enkelte av konsumentfunksjonene (Places, Faces, Slideshow) ikke har vært implementert i Aperture. Det virker som om at man nå ikke mister noe om man flytter over biblioteket, som definitivt er et pluss. Når Lightroom 3 lanseres (går ut av beta), blir det en ny vurdering av hvilket program som egner seg best for RAW-editering. Er litt skeptisk til å låse meg til plattformer, og LR virker derfor som et litt tryggere langsiktig valg (samtidig som Adobe er mer hengitt til slike produkter enn Apple).

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Apple lanserer Aperture 3

Innleggav SRD » tor 11.02.2010 16:03

Jeg synes dette var en stor og god oppgradering som fikset alt jeg savnet med 2.0 (bortsett fra innebygget HDR-funksjon). Mye nytt, en god del raskere, og enda mer brukervennlig.
medlem i 203 måneder
 

Re: Apple lanserer Aperture 3

Innleggav Cybbe » tor 11.02.2010 16:11

Noen som har sammenlignet RAW-konverteringen med den i Lightroom 3 beta? LR3-konverteringen skal inneholde betydelige forbedringer, og er interessant hvordan konkurransen matcher dette.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Apple lanserer Aperture 3

Innleggav SRD » tor 11.02.2010 16:21

Får mye mer info fra filene i Aperture 3 enn 2. Har ikke undersøkt så mye enda, men får blant annet fokuspunkt. Hvordan det er i forhold til Lightroom vet jeg ikke.
medlem i 203 måneder
 

Re: Apple lanserer Aperture 3

Innleggav Cybbe » tor 11.02.2010 16:50

Tenkte ikke på informasjon per se (men det er selvsagt nyttig), men hvordan kvaliteten på RAW-konverteringen er, støydemping etc.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Apple lanserer Aperture 3

Innleggav thomhess » tor 11.02.2010 20:36

Jeg lastet netopp ned Aperture 3 Trial. Hvordan overfører jeg alle bildene fra Aperture 2 til den, selvfølgelig med all redigering og forbedring fra tidligere?
medlem i 170 måneder
 

Det er nok ikke mulig med

Innleggav kattunge » fre 12.02.2010 1:30

Det er nok ikke mulig med trial-utgaven. Du må kjøpe oppgraderingen før det er mulig å bruke Aperture 2's bibliotek. Du kan eksportere noen Masters fra Aperture 2 for å teste med Aperture 3 trial.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

MAn kan importere alle

Innleggav svar » fre 12.02.2010 11:47

MAn kan importere alle bilder fra A2 bibiloteket, men det må da importeres i trial bibiloteket, noe som tar laaang tid vist man har en del bilder.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (Kreativ1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron