Electro/Electronica

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen lyd og musikk

Electro/Electronica

Innleggav Lokehue » tir 20.11.2007 21:44

Electro

For oss som liker å skru på knotter - enten det er i softsynther eller på en ekte vintage Moog:

Jeg hiver meg på og lager en tråd for elektronisk musikk. Er det noen her som lager musikk innenfor Electro, Drum´n´Bass, Breakbeats, Trip-Hop, Ambient, House, Techno eller noen av de andre talløse sub-genrene kan du legge ut en link her, eller kommentere andres musikk.

Bilde
Skikkelig gammel synth
Bilde
Ikke fullt så gammel synth
Bilde
Relativt ny synth

Her er en forklaring av noen av sub-genrene:
http://tinyurl.com/gdmo9
Sist endret av Lokehue den tir 20.11.2007 22:00, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Lokehue » tir 20.11.2007 21:49

Her har jeg lagt ut noen ting:

http://www.virb.com/lokehue

Dette er stort sett idé-skisser og ikke ferdige låter. Vokalene er ikke mine, de har jeg hentet andre steder (for å ha noe å jobbe med). Jeg er litt på utkikk etter noen å samarbeide med når det gjelder vokal.

Bilde
Your Father And I Might Be Swinging

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Electro/Electronica

Innleggav Lokehue » tir 11.12.2007 18:49

140 visninger og ingen kommentarer ennå?! Kom igjen, da! Enten det er positivt eller negativt, eller konstruktivt... jeg tar ikke dette så alvorlig. Og det finnes vel flere som lager musikk her? :-)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Electro/Electronica

Innleggav ball » tir 11.12.2007 19:34

jeg lager musikk, men det er stort sett enten Tim Hecker eller Boards Of Canada-plagiat, og ikke verdt å vise frem foreløpig.. :-)

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Electro/Electronica

Innleggav kriff » tir 11.12.2007 19:56

Lokehue: Mye samplingsbruk i låtene dine (hører på That's California nå), noe som gjør at jeg ikke helt greier å finne noen rød tråd å gå etter. Liker rytmebruken din, dog :-)

Jeg driver ikke på med renspikka Electro eller Electronica, men jeg og en kompis har et prosjekt som baserer seg på hans viseaktige låter og min relativt begrensede kompetanse på Logic og Reason 4. Artige saker, dog :-)
http://www11.nrk.no/urort/Artist/Bastian/default.aspx

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Electro/Electronica

Innleggav Lokehue » tir 11.12.2007 21:32

ball: Jeg DIGGER Boards of Canada! De høres så utrolig organisk ut, selv om det er elektronisk. Har hatt de på CD og MP3, men ble nødt til å kjøpe de vinyl også (syntes musikken passet godt til vinyl og de har fete covere også). Tim Hecker har jeg ikke hørt, skal sjekke det ut...

"ikke verdt å vise frem foreløpig" -det er vel ikke så farlig om de ikke er helt ferdig? Mine "låter" er stort sett skisser, de blir jo ikke lengre enn ca 90 sekunder, he-he. Man kan jo bare kalle de "øvelser"....

kriff: Takk for feedback! :-) Det er vel bare vokalen som er samplet fra et par a capellaer, ellers er rytmene bygd opp av biter av garagebandloops, resten er meg på synth (på "California").

Jeg synes det var en spennende kombinasjon av visepop og electro du hadde på Urørt! :-) Er egentlig ikke så glad i visepop, men det er kult å mikse ting sammen som ikke er så vanlig! Likte rytmene på "You dont´t wannna know" og de frenetiske lydene i midtpartiet kom overraskende og gjorde det interessant. Likte også drivet på "The Well", jeg likte også vokalen bedre her.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Electro/Electronica

Innleggav kriff » tor 13.12.2007 14:00

Tusen hjertelig :-)
Jeg har så latterlig lite tid om dagene, så jeg får ikke jobbet like mye med Bastianlåtene som jeg vil. Vi har et par plateselskap som puster nedover ryggen vår og vil høre mer, så jeg burde vel egentlig ta tak i meg selv før det er for sent ;-)

edit: Boards of Canada er herlige saker, ja :-)
Sist endret av kriff den tor 13.12.2007 14:11, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Electro/Electronica

Innleggav haartufs » tor 13.12.2007 14:09

Velvel, mine prosjekter ender oftest opp som noe som høres ut som mr. oizo på LSD, tror vi dropper å vise det fram akkurat nå.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Electro/Electronica

Innleggav Lokehue » fre 14.12.2007 17:13

"mr. oizo på LSD" :-D Nå ble jeg veldig nyskjerrig! Ed Banger og psykedelia kunne jo bli interessant... legg ut en link, da!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Electro/Electronica

Innleggav Torje » tir 22.01.2008 1:56

Morsomt med en sånn side! Arti å høre hva andre gjør på.
Kan legge ut noe jeg også, men er ikke spesielt seriøst. Kommer liksom aldri helt i gang. Ligger litt diverse leking/oppgaver i Reason/Logic og en eksamensoppgave gjort i Reason (we go to space).

http://www.myspace.com/torjerorstad
medlem i 219 måneder
 

Re: Electro/Electronica

Innleggav kriff » tir 22.01.2008 15:25

Jammen det er jo ingenting i veien for å hive det ut uansett. Vi er snille som bare det :-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Electro/Electronica

Innleggav Lokehue » tir 29.01.2008 16:16

Torje - "We go into space": Likte godt denne låta! Var interessant, og virket fullendt. Likte også TripHop, også men Space er nok favoritten. Håper det kommer flere etterhvert! :-)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Electro/Electronica

Innleggav haartufs » tir 29.01.2008 16:36

Ikke helt på samme spor som denne tråden, men tenkte jeg kunne spørre her fremfor å lage en ny tråd.
Oppdaget "nettop" Bjørn Torske, og har fullstendig forelsket meg i musikken hans spesielt de to første albumene ("Nedi Myra" og "Trøbbel"). Kjøpte vel omtrent alt av 12-tommere jeg kom over. Uansett, jeg lurte egentlig bare på om noen hadde noen tips om lignende nordisk electronica. Som alltid, desto mer obskur jo bedre, trenger liksom ikke tips om Melody AM.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Electro/Electronica

Innleggav Torje » tir 29.01.2008 16:38

Kjekt å høre at du likte de ;) De er bare skoleoppgaver, så TripHop er bare en kort presentasjon av en stil som skulle leveres til skolen, derfor lengden og kvaliteten. We go to space er derimot eksamenslåten så den ble derfor jobbet litt mer med!

Skal prøve å få lagt ut noe lengre etterhvert :-)
medlem i 219 måneder
 

Re: Electro/Electronica

Innleggav strukt » fre 28.03.2008 0:31

Joda jeg lager noen låter av å til. Har blitt litt mindre nå i det siste.
Her har dere den siste låten jeg laget, en remix av en annen låt jeg har laget. Ble rimelig fornøyd!

http://www.strukt.biz/music_media/Struk ... _Remix.mp3

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Neste

Returner til Lyd / Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]