My band... (metal)

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen lyd og musikk

My band... (metal)

Innleggav ninja5000 » søn 11.11.2007 23:57

Heisann

Tenkte bare å la alle metalheads her inne få sjekke ut bandet mitt.

Vi har nettopp vært i studio og laget en fem-spors EP som kommer utpå nyåret en gang. Alle låtene er tilgjengelige på websiden vår (tre til nedlasting, de to andre kun for gjennomlytting).

KOM MED REVIEWS! :)

Vi har med vilje lagt oss på et litt annet lydbilde enn det som er vanlig for band i denne sjangeren, u-trigga trommer bl.a, siden vi alle er litt lei den kalde amerikanske trigga trommelyden til f.eks. Unearth, All That Remains etc.

Så kom igjen, folkens, spell your guts!

(Kan legge til at jeg er vokalist, og har sunget siden desember i fjor, ca. ett år altså, aå ikke vær for harde med meg her ;) det kommer seg for hver dag som går)

Link: http://www.prophetic.no

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: My band... (metal)

Innleggav wilhel1812 » man 12.11.2007 0:38

tenker å laste ned, men er litt slapp i dag lol
hvordan høres det ut? hvilken undersjanger, eventuelt hvilke andre band høres det ut som/er dere inspirert av?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: My band... (metal)

Innleggav Fox » man 12.11.2007 0:59

Ahhh, syntes du har en utrolig kul stemme! :D Så tommeln opp til deg! :D Ellers syntes jeg det er utrolig kult, men er litt usikker på om jeg liker lyden på skarptromma.. Men ellers jævli bra! Fortsett sånn! :D :D
medlem i 213 måneder
 

Re: My band... (metal)

Innleggav tommyy » ons 20.02.2008 11:53

Veldig veldig bra stemme!

Har du lyst til å skrive et kort sammendrag om hvordan du "growler" sånn? Jeg har faktisk ingen formening om hvordan du gjør det, men regner med at du bruker magen på et vis?
medlem i 193 måneder
 

Re: My band... (metal)

Innleggav Totoro » ons 20.02.2008 12:05

Kunne kanskje hørt litt på dette, men den knurringa fra vokalisten er et skikkelig turnoff for meg. Ikke akkurat Roy Khan som synger nei. Uansett så er det bedre enn Sondre Lerche.

Men lykke til. Det er sikkert et marked for denne musikken der ute.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: My band... (metal)

Innleggav hfuhruhurr » ons 20.02.2008 12:17

Står til godkjent dette :-)
Men, savner mer bass og mindre skarptromme. Synes spesielt trommene ble litt slitsomme etter en stund. Men, kanskje jeg bare må høre igjennom en del ganger før det synker skikkelig inn. ;)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 


Returner til Lyd / Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron