Layout til fotoside - setter pris på tilbakemelding

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen webdesign

Layout til fotoside - setter pris på tilbakemelding

Innleggav erikh » fre 14.11.2008 22:42

Hei folkens!
Sitter og jobber med layout i PS til egen nettside for foto, og er veldig interssert i tilbakemelding fra dere før jeg går starter med arbeidet i Dreamweaver. Jeg er rimelig fersk når det gjelder webdesign så jeg ønsker tilbakemldinger/råd/kritikk. Bildet viser hovedsiden for "dyreliv". Er layout OK? Gir siden et profesjonelt inntrykk?

http://bildr.no/view/287235

Erik
medlem i 184 måneder
 

Re: Layout til fotoside - setter pris på tilbakemelding

Innleggav hawk » lør 15.11.2008 18:50

Bildet du har plukket ut er kjempebra! Jeg fikk en wow-følelse når jeg klikket meg inn og så på bildet. Bildet tar veldig mye fokus, og derfor er det bra at knapper og tekst rundt er veldig enkelt slik at det ikke blir konkurranse mellom ulike elementer på siden.

Jeg ville revurdert logoen "naturfotografene" (noe enklere?), og kanskje gjort teksten i selve bildet litt enklere også.

Men jeg synes helhetsinntrykket er veldig bra ;)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Layout til fotoside - setter pris på tilbakemelding

Innleggav erikh » lør 15.11.2008 20:45

Takk for det Hawk. Har endret logoen og gjort den enklere/renere; har fjernet effektene og er enig i at det gjorde inntrykket bedre. Jeg har brukt samme font type i teksten på bildet som for linkene, men dette er kanskje ikke nødvendig?
medlem i 184 måneder
 

Re: Layout til fotoside - setter pris på tilbakemelding

Innleggav Trondus » tir 18.11.2008 0:03

Dette var flott og enkelt!

Bra at du setter fokus på bileta og ikkje brukar forstyrrande element, men eg tykkjer at du kan ha ein enda enklare logo/overskrift.

Sjølv, ville eg valgt ein mørkare bakgrunn i staden for kvit, gjerne nesten svart, men dette er kanskje "oppbrukt" sida veldig mange brukar det.. smak og behag :)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Layout til fotoside - setter pris på tilbakemelding

Innleggav erikh » tir 18.11.2008 1:04

Takker for tilbakemelding. Har endret logo og lastet opp siden; http://www.naturfotografene.no Galleriene er ikke oppe all den tid jeg sliter med å finne egnet program/galleriløsning. Har sittet og knotet i Flash, men får mer og mer campingsveis av dette... Finnes det noe mer "intuitivt" som lett lar seg integrere? Kanskje jeg må krype til korset å legge inn Simpleviewer.
medlem i 184 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]