Min sopp-side

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen webdesign

Min sopp-side

Innleggav Kringon » fre 03.10.2008 17:42

Morn folkens.

Lager en soppside som snart er ferdig.

Hadde vært ålreit med litt tilbakemeldinger på hva som kan gjøres annerledes / forbedres :)

-Kringon

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Min sopp-side

Innleggav tjodolv » fre 03.10.2008 18:53

Det ser egentlig ganske greit ut synes jeg :) Jeg ville kanskje hatt en avgrensning mellom sidestolpen og bakgrunnen, enten i form av en marg eller en annen bakgrunnsfarge. Søket virker ikke..?

Det er noen få feil i validatoren til w3c, du kan ta en titt på dem her:
http://validator.w3.org/check?uri=http% ... ne&group=0

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Min sopp-side

Innleggav Kringon » fre 03.10.2008 19:50

Takk takk.

avgrensning mellom sidestolpen og bakgrunnen....mener du til venstre for menyen? (navbar)?

skal sjekke ut de feilene. Ser ut som om de aller fleste der er ting jeg har lagt til selv :p

mer å lære :)

-Kringon

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Min sopp-side

Innleggav tjodolv » fre 03.10.2008 22:24

Ja, det er det jeg mener :) Litt kontrast eller en border eller noe slikt.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Min sopp-side

Innleggav mordi » lør 04.10.2008 11:47

ikke verst;)
enkel og fin side, men syns du skal bytte bakgrunnsfarge. den var ikke så fin;S
prøv heller en veldig lys grå farge. savner også en logo:o

det er bare små justeringer som skal til for å gjøre det til en bra side;)

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Min sopp-side

Innleggav Kringon » lør 04.10.2008 17:55

Takk takk.

Har lagt til en enkel flash header (ikke helt ferdig, men prøver meg litt frem) på forsiden.

Skal prøve med litt forskjellige bakgrunnsfarger og se hvordan jeg liker det.

Logo venter jeg på fra det firmaet jeg lager siden for. tror ikke de har noen :/ Noen som har peiling på hvordan man kan slenge sammen en enkel og grei logo?

-Kringon

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Min sopp-side

Innleggav TDSzevz » lør 04.10.2008 18:05

Jeg tror siden vises litt feil i min nettleser(ff).

Overskriften på siden blir kuttet av flashbanneren. Flashbanneren er også bredere enn innholdsdiven og det ser ikke helt bra ut.

Ellers er jeg enig i at du burde ordne en avgrensing for menyen.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Min sopp-side

Innleggav Kringon » søn 05.10.2008 15:40

flash banneren tester jeg ut fortiden. Hvilken nettleser bruker du? Gidder du sende meg en print screen av saken?

Første gang jeg tester flash på en side. Brukte en guide jeg fant på nettet og lagde en flash sak i keynote.

Er sikkert bedre måter å gjøre dette på, men dette var det jeg fant på.

-Kringon

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Min sopp-side

Innleggav tjodolv » søn 05.10.2008 15:58

Er det noen spesiell grunn til at du bruker flash? Det er ofte like greit å droppe flash, med mindre du har noe animasjonsgreier som trenger det. En del anasjoner kan du også få til med javascript, som er mindre ressurskrevende enn flash

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Min sopp-side

Innleggav Kringon » søn 05.10.2008 16:22

Vel. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til med javascript :p

har du forslag til et sted jeg kan lese meg til det?

hvis du får lastet det så ser du at det er enkle dissolve overganger mellom bilder som ender i en tekst.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Min sopp-side

Innleggav TDSzevz » søn 05.10.2008 19:13

Jeg bruker Firefox(ff).

Her er screen:
Bilde

Edit: og jeg ser egentlig ikke noe galt med å bruke flash, men lag en erstatningskode med et statisk bilde for de som har deaktivert flash.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Min sopp-side

Innleggav Lokehue » søn 05.10.2008 20:20

Fin side! :-)

Her er litt feedback:

1) Dette er en side for matsopp, men i headeren har du bilde av en svært giftig og uspiselig sopp, en fluesopp. For å gi brukeren assosiasjoner til mat og ikke gift, ville et bilde av en annen dekorativ og lett gjenkjennelig sopp kanskje vært bedre (f.eks en kantarell?)

2) Løsningen med den globale menyen er litt uvant, siden den splittes opp og beveger seg for å vise fram undermenyen for Sopp og Hjem.

Det er som regel en god idé å la den globale menyen være fast og stå i ro, mens undermenyene forandrer seg. Hvis ikke blir det umulig å klikke kjapt gjennom seksjonene for å sjekke hva siden innholder, fordi stedet man ønsket å klikke på har flyttet seg.

3) Bildene presenteres noe inkonsekvent:

-med tykke grå, rammer
-uten ramme, men med skygge
-med oval ramme med skygge
-med kvadratisk ramme med avrundede hjørner, og med skygge og speilbilde!!

Hva er dine tanker bak disse valgene?
Er det f.eks nødvendig med ramme rundt produktene i nettbutikken?

4) Bildet med spørsmålstegnet (hvorfor er dette egentlig her?) sperrer for avkrysningsboksene og tekstfeltet under "kontakt oss" hvis man justerer opp eller ned fontstørrelsen (noe jeg gjør på de fleste sider med tekst)

5) Farger: bakgrunnsfargen kan justeres noe, ønsker du å bruke bruntoner så kan du la den helle mer mot beige, eller skifer. Naturfarger er bra. Hent gjerne farger direkte fra noen av bildene.

Et godt (og gratis!) verktøy til å bygge fargepaletter finner du her: http://kuler.adobe.com/

Lykke til! :-)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Min sopp-side

Innleggav Kringon » man 06.10.2008 8:18

Takk for knall respons!

Fluesoppen må nok dø. Det er jeg enig, men jeg er ikke ferdig med headeren.

Menysystemet er jeg ikke sikker på om jeg greier å endre på. Bruker rapidweaver / cssedit / textmate for å lage siden min. Skal se om jeg greier å gjøre noe med det. Du mener at undermenyene bør plasseres et annet sted?

Jeg skjønner at bildene blir fremstilt rotete, og det skal jeg gjøre noe med. Vil ha det enkelt og oversiktlig, men jeg tror jeg må ha 2 forskjellige fremvisninger. Dette er fordi jeg ønsker å vise en forskjell mellom bilder som blir forstørret når du klikker på de, og bilder som fungerer som linker (ref bildene nederst på stein/kantarell/morkel som linker til nettbutikken, og bildene under "linker")

Strålend tilbakemld. Jeg poster en oppdatering her når jeg har gjort noen endringer.

Venlig Hilsen Kringon

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Min sopp-side

Innleggav Kringon » tor 09.10.2008 13:19

Edit: Nydelig med masse tilbakemld.

Har endret på headeren på "hjem" siden så den skal vises riktig i alle browsere (takk gud for bannerzest)

Har også endret fremvisningen av bildene slik det ble foreslått.

Skal se litt på dette med å endre menyene og legge en kantlinje. Bør også få separert bakgrunnsfargen og meny/sidebar fargen.

Fortsatt litt å gjøre :=)

-Kringon

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron