blog til implementering i webside

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen webdesign

blog til implementering i webside

Innleggav kaspartu » tor 10.07.2008 22:17

mekker en webside for en utstilling som en venninde av meg. har grunnprinnsippet klart, og den er simpelt satt sammen ved hjelp av dreamweaver. skal ha et headbanner, og så et blog med mulighet for bilder og evt video satt inn i siden. gjerne så enkelt så mulig, og i en kolonne.
hvis noen har alternativer, mottas disse med takk.. hadde håpet å kunne løse det med wordpress, men det går viss ikke. og kan ikke helt finne noe alternativ via mine google søk. så jeg føler meg litt lost!

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: blog til implementering i webside

Innleggav Aquarius » tor 10.07.2008 22:20

Hvordan kan ikke det løses med wordpress? Det ville nok være den enkleste måten å løse det på. :-)
medlem i 231 måneder
 

Re: blog til implementering i webside

Innleggav kaspartu » tor 10.07.2008 22:33

på hvilken måte kan jeg løse det med wordpress? har 4 sider, som er ferdig utviklet, og så skal jeg ha en blig inn på den siste. alle bygget på damme mal. kan jeg mekke wordpressbloggen rett inn i et forhåndsmekket layout?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: blog til implementering i webside

Innleggav Aquarius » tor 10.07.2008 23:14

Du må nok snu det rundt, og legge layouten om til wordpress. :-) Er du helt bundet til å bruke Dreamweaver for å lage sider? Dersom du er det, kan jeg se at det kan bli en utfordring.

Men dersom en blog er det du ønsker, tror jeg nok uansett dette er den enkleste måten å gjøre det på. Gjør om layouten til et wordpress tema, og så har du det. :-)

Men uansett. Ikke riv deg i håret for tidlig. Det er godt mulig noen andre her har en annen måte å løse det på, som er enklere. Bare ta en titt på det. :-)

EDIT: Ta en titt her. De to siste episodene av screencasten tar han for seg bruk av wordpress. Du kan abonnere på den i itunes. :-)
http://css-tricks.com/
medlem i 231 måneder
 

Re: blog til implementering i webside

Innleggav kaspartu » tor 10.07.2008 23:16

for at det skal være fleksibelt og litt profft i utseende, så er jeg nødt til å skape siden i dreamweaver.. menmen.. håper på en løsning!

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron