Min nye hjemmeside

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen webdesign

Min nye hjemmeside

Innleggav jonerik » søn 16.12.2007 16:21

jonerik.net

Hva syns dere? Har dere noe feedback å gi?

Sitter nå i juletider å kjeder meg, så hvorfor ikke lage ny hjemmeside? Alt er typografisk og nesten ikke ett bilde (bortsett fra det av meg :-P)

Jeg føler at høyresiden tar for mye plass, noen som har noe ide om hva jeg kan gjøre?
Noen tips eller refferanser hadde vært flottt :-)

Hadde planer om å implementer en blog seksjon i menyen, men så langt har jeg ikke kommet enda...

-- jonerik
medlem i 230 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav Iglebekk » søn 16.12.2007 16:28

Stilrent og lekkert..

Men hva er poenget med "#1" ? Og at alle menyvalgene har tall +100 ?
Bagrunnen på lenkene så ikke så bra ut..

Hva er egentlig web 2.0, i følge deg ?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav wilhel1812 » søn 16.12.2007 16:41

vakker side!
liker kombinasjonen av fading og scrolling i menyene.

tenkte litt på det med skjermoppløsninger. på 1024x768 som jeg tror fortsatt dominerer så vil du få både horisontale og vertkale scrollbars. noe som passer dårlig inn i ditt design

Dette bildet tok jeg med øyemål, men det er tydelig t du vil ende opp med scrollbars. spesielt om maskinen har docken nede i tillegg.
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav tjodolv » søn 16.12.2007 17:44

Jeg er igrunnen en forekjemper for å følge standarder. Når du setter doctype til XHTML 1.0 Strict og sier "selvfølgelig" ved linken til validatoren så blir det litt dumt at du har 37 feil på sida di.

Bortsett fra det var det en godt utført side, ikke noe å si på det. Somk andre her er jeg litt usikker på hva du ønsker å formidle, men utseendet var bra.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav KDN » søn 16.12.2007 18:00

På den meny saken så har du bare stylet den ferdig greia i Dreamweaver ikke sant?

Må si meg enig i de som har svart her tidligere..
* Når man har validator link på siden så siden valideres etter min mening.
* Likte ikke den store texten til høyre, det føles veldig unødvendig å ha det så stort. Total størelse max like stort som menyen/innholdet kansje?
* Litt forvirrende med hvite firkanter bak meny elementene sammen med hvit hoved text.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav ask » søn 16.12.2007 18:02

Fin side.

Et tips: Sett "cursor: pointer;" for .toggler, slik at musa blir til en hanske når man holder den over meny-lenkene.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav mingebretsen » søn 16.12.2007 18:30

Jeg for min del kommer ikke inn på siden din ;)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav jonerik » man 17.12.2007 6:05

Oi, mye svar her nå :o

Takk for all respons, hvorfor den ikke er valid vet jeg ikke, jeg vet ikke hva det er men den var det sist jeg sjekka ;p Skal få ordnet opp i det med en gang! Jeg er også en god tilhenger av validerbar kode.. og jeg har ikke styla den ferdig greia i Dreamweaver, har kjøpt meg Coda, det er faktisk ett kanon program og anbefalles på det sterkeste!!

Til dere som snakket om HR og VR, dette er noe jeg jobber med men sliter med marginene og den typo grafikken på høyreside...

Og takk for tipset om pointer, det tenkte jeg faktisk ikke på før du nevnte det :-)

Tusen takk for all hjelp og tips, setter stor pris på det :-)

Forresten, noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre med "logo delen" på høyreside? Føler den mangler noe :/

-- jonerik
medlem i 230 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav segrov » man 17.12.2007 13:01

(Heller ikke jeg får sett på siden din, den kommer aldri opp hos meg... Rart...)
medlem i 249 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav KDN » man 17.12.2007 13:04

Kan hende det er en forsinkelse i DNS eller lignende hvis det er et nyopprettet domene.

EDIT: Ser ut som om serveren er nede.
Sist endret av KDN den man 17.12.2007 13:16, endret 1 gang

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav termserv » man 17.12.2007 13:13

Jeg kommer ikke inn jeg heller. Men utifra skjermbildet lenger opp så syntes jeg det er mye unødvendig. Joda, Helvetica er en kjempefin font, men føler at den blir litt misbrukt her, #100-greiene, #1 har ingen mening og drar alt fokuset fra innholdet på siden. Har sikkert mer å kommentere senere når siden er oppe igjen :)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav jonerik » man 17.12.2007 17:13

Holder på å flytte siden, derfor finner dere den ikke. Og inatt så tryna den webservern jeg skulle ha den på så, håper på å å få den opp nå snart...
medlem i 230 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav decodex » tir 12.02.2008 2:48

Kan vel ikke si den var banebrytende, men ikke dum side. Lukter litt «prøve noe litt avant garde» uten at det helt henger sammen, men - fint at du eksperimenterer!

For min del går det meg litt på nervene at du beskriver siden som bl.a. «typografisk», men brødteksten din er slitsom å lese (alt for lav linjeavstand, spesielt med lys tekst på mørk bakgrunn). Og så hadde det vært fint om du fikk korrigert tegnsett-feil (weblog), og kanskje tom. språket ditt ;)

Håper jeg ikke demotiverer deg helt her.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav jonerik » tir 12.02.2008 8:17

Nei nei, ikke i det hele tatt :-)

Det er som du sier en eksperiment side, sitter å leker litt med wordpress utenfor en "wordpress loopen" og ja, det er myye som skal endres på av tekst, men copypastet bare fra en gammel side og skrev noe mikk makk.. Er så lei lorem ipsum...

Får se hva jeg får til, holder på med en logo til høyresiden, blir det bra kanskje jeg beholder den... Men bedre å ha dette enn noe vanlig apache index greier..

noen tips til hvordan jeg kan gjøre den "bedre" ? Bedre da i deres øyne, deres smaker, har lyst å lage noe som er litt universalt og lett og like, ikke noe jeg syns er kult, men som virker håpløst for mange andre..


-- jonerik
medlem i 230 måneder
 

Re: Min nye hjemmeside

Innleggav iBjorn » tir 12.02.2008 13:30

Jeg for min del liker godt å starte nye setninger og egennavn med stor forbokstav (blant typografer best kjent som versaler (eller majuskler)).

Begeistringen var dessuten heller laber da jeg ville øke punktstørrelsen på skriften og resultatet var at jeg dermed ikke kunne lese hele teksten. Det sømmer seg ikke en «typografisk side».

Jeg hadde derimot ikke noe problem med å forholde meg til den litt uortodokse «pagineringen». Jeg ser likevel poenget som andre her har forfektet, og jeg må si at konseptet med en bestemt rekkefølge på sidene på et Web 2.0-nettsted virker temmelig søkt for meg. Det er lenge siden man gikk vekk fra tanken om at nettet hadde en begynnelse og en slutt og at nettsteder var lineære opplevelsesparker med en slags innebygd storyline. Metaforen fungerer dermed dårlig i forhold til det ønskede imaget som et moderne nettsted.

I tillegg er jeg litt usikker på hvor godt nettstedets strapline «the new generation is here» fungerer. Har du tenkt å lage en hel generasjon alene? Har du blitt pappa? Er du sponset av PEPSI? Du må gjerne være «kul», men pass på at det du sier «makes sense».

Til slutt vil jeg slutte meg til dem som påpeker at betegnelsen «typografisk side» fordrer både korrekt tegnsetting, lesbarhet og et godt språk uten skrivefeil. Stop stealing sheep and find out how type works og Typografisk håndbok er to gode bøker du kan begynne med.

Lykke til med lesingen! :-)

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]